ویدئو وال تبلیغاتی چیست؟
دیجیتال ساینیج Digital Signage
شرایط کسب و کار و موفقیت در بازارهای امروز به سرعت در حال تغییر است. علاقهمندی زیادی در بین بخشهای مختلف تجارت برای استفاده از ویدئو وال تبلیغاتی وجود دارد. مخصوصا با توجه به اینکه نشانههای دیجیتالی بزرگ میتوانند تاثیرات زیادی بر روی مخاطب و مشتری داشته باشند، اغلب دارندگان چنین صنایع و کسب و کارهایی به سراغ نمونه مدلهایی با سایز بزرگ میروند. مزایای استفاده از این تابلوهای دیجیتالی و فواید آن برای رشد کسب و کارها سبب شده است تا شرکت پرو استور معرفی جامعی از این مفهوم داشته باشد تا تکنولوژی نفوذ بیشتری در بازار امروز کشور پیدا کند. برای این منظور نوشته زیر را میتوانید دنبال کنید.
مفهوم تابلوهای دیجیتالی
تابلوهای دیجیتالی که گاه از آنها به عنوان تابلوهای الکترونیکی نیز یاد میشود، دارای تکنولوژیهایی هستند که برای تشکیل دیوارههای ویدیویی مورد استفاده قرار میگیرند. این ویدیو والها میتوانند از پنلهای LCD یا LED ساخته شوند و محتوای مختلفی مانند تصاویر ویدیویی، صفحات وب، آگهیهای تبلیغاتی و اطلاعرسانیهای مختلف سازمانی را به مخاطب نمایش دهند.
این تابلوهای دیجیتالی از کاربردهای مختلف نیز برخوردار هستند و تمامی حوزههای کاربردی میتوانند به خوبی از مزیتهای نصب و راهاندازی چنین دیوارههای ویدیویی برخوردار شوند. مراکز ورزشی و استادیومها میتوانند با نصب این دستگاهها بهترین و با کیفیتترین تصاویر از رویداد ورزشی را در اختیار حاضرین قرار دهند. رستورانها و کافهها نیز با استفاده از مانیتور صنعتی تبلیغاتی اقدام به نمایش منوهای قضایی و سایر پیامهای مربوط به رستورانها و غذاها خواهند کرد. مراکز علمی آموزشی نیز از این دستگاه برای بحثهای یادگیری و همچنین پیامهای مختلف در حوزه دانشگاه یا مدارس استفاده میکنند. سازمانهای مدیریت شهری این تابلوهای دیجیتالی بزرگ را در معرض دید عموم قرار میدهند و خدمات مختلف خود را در حوزه ساخت و طراحی قوانین و امکانات مختلف به اطلاع همگان میرسانند. فروشگاهها و مراکز خرید بسیار بزرگ از این تابلوها برای نمایش محصولات مختلف و معرفی کالاهای گوناگون استفاده میکنند. نهایتا شرکتها و سازمانهای دولتی و خصوصی نیز چه در زمینه معرفی محصول و سرویسها و چه در زمینه اطلاعرسانیهای مختلف به سراغ این تابلوها خواهند رفت.
کاربرد ویدیو وال چیست؟
نوع استفاده از مانیتور Signage به صورت عمومی شامل موارد مختلفی میشود. تمامی سازمانها اعم از دولتی یا خصوصی میتوانند مشتریان بالقوه این دستگاهها باشند تا از طریق آن اطلاعرسانی لازم در مورد رویدادهای مختلف را به مخاطبان خود انتقال دهند. تمامی کارخانجات و شرکتهای تولیدی در معرفی محصولات خود و حتی نوع استفاده از آنها میتوانند به چنین سیستمی مراجعه کنند و تاثیرات مثبت آن را در جذب مشتری به وضوح ببینند. هر برند دیگری میتواند برای معرفی جامع و کامل از محصولات یا خدمات خود به سراغ نمایشگر صنعتی تاچ و تابلوهای غول پیکر دیجیتالی برود تا در همان نگاه اول مخاطبان را برای معرفی خود جذب کند.
خصوصا که در دنیای امروزی با توجه به سبک زندگی شلوغ آن، جلب توجه نیاز به حرکتی غیر معمول و شگفتانگیز است که تابلوهای دیجیتالی ابزار بینظیری برای این منظور محسوب میشود. قطعا تصمیمات مشتری در مواجهه با چنین تبلیغ و معرفی از سوی یک برند تغییر خواهد کرد و و حتی اگر ذهنیت منفی نسبت به یک نامی وجود داشته باشد میتوان با پخش محتوای مثبت آن را تغییر داد. همچنین نمونه مدلهای جدید از دیجیتال ساینیج امکان تعامل را نیز به مشتری میدهند که یک قابلیت خاص برای آموزش مشتری و درگیری بیشتر با او در راستای متقاعدسازی خواهد بود. عناوینی که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد از جمله کاربردهای رایج و پرطرفدار تابلوهای دیجیتالی در سالهای اخیر بوده است :
کاربردهای سرویسدهی
هنوز هم با مراجعه به مراکز خدماتی و فروشگاههای مختلف و حتی رستورانها با تابلوهای منوی ایستا و صفحات کاغذی روبرو میشویم. دنیای تکنولوژی دیگر این موارد را قبول ندارد و وجود نمایشگرهای دیجیتالی این امکان را به تمامی کاربردهایی مانند سالنهای اسپا، سالنهای ورزشی، رستورانها و کافهها میدهد تا اطلاعیهها و لیست غذاهای خود را به شکل دیجیتالی و در شیوههای خاص مانند انیمیشنی و ویدیویی به مراجعهکننده ارائه کنند. این دادهها به شکل چرخشی نمایش داده شده و منحصر به یک محتوای خاص نخواهند بود که همین موضوع مزیت بزرگی برای انتقال مطالب مختلف در آن واحد با خرید ویدیو وال محسوب میشود.
ویدئو وال صنعتی تبلیغاتی
اگر به دنبال یک رسانه خاص برای معرفی محصولات و خدمات خود هستید، بدون شک تابلوهای دیجیتال بهترین گزینه در این زمینه خواهند بود. آنها هم از لحاظ ابعاد در شرایطی هستند که توجه همه را به خود جلب میکنند و هم اینکه با توجه به جذابیتهای تصویر و مشخصات فنی سطح بالا، میتوانند دقیقترین و واضحترین تبلیغات را برای آنها به همراه داشته باشند. برخلاف مدیومهای قبلی تبلیغاتی مانند بنرهای بزرگ شهری و تابلوهای ایستا، مدلهای Video Wall Dot Pitch امروزی قابلیت پخش تصاویر و ویدیوهای با کیفیت و اکتیو را دارند. حتی کسب و کارهای به نسبت کوچکتر مانند خرده فروشیها هم میتوانند از مزایای ویدئو وال دیجیتالی برای تبلیغات خود و معرفی محصولات موجود استفاده نمایند.
سخنان بزرگان
در واقعیت تابلوهای دیجیتالی هیچ نیازی به تبلیغات و معرفی ندارند. تکلیف شما کاملا مشخص است، با دستگاهی روبرو هستید که میتوانید از طریق آن خلاقانهترین ایدههای خود را به اجرا بگذارید. به طور مثال میتوانید از نقل قولهای بزرگان و سخنان معتبر آنها بر روی این تابلوها استفاده کنید تا در زیباترین شکل ممکن، حاضرین در یک فضای عمومی را سرگرم کند. چنین قابلیتی خصوصا در فضاهایی مانند مکانهای ورزشی و سالنهای هنری میتواند تاثیرات مثبت بسیاری را بر روی افراد بگذارد و آنها را جذب مشاهده تصاویر و محتوای پخش شده از مانیتور صنعتی تبلیغاتی بکند. چنین ایدهای میتواند کاملا بر روی فضای نشاط و رشد شما اثرگذار باشد و مشتریان را راغب به مراجعه مجدد و حتی حضور مداوم در آن محیط کند.
صفحات تعاملی وب و بازیها
هیچ انحصاری برای استفاده از تابلوهای دیجیتالی برای اطلاعرسانی و پخش محتوای خاص وجود ندارد. این دستگاهها به قدری میتوانند در کاربرد متنوع باشند که حتی کاربران امکان تعامل با آن و ورود به صفحات مختلف وب را نیز خواهند داشت. استفادهکنندگان به سادگی میتوانند در حین تعامل با صفحه نمایش، فرمهای صفحات را پر کنند و در فضای وب به جستجو بپردازند. آنها حتی میتوانند وارد بازیهای آنلاین شده و با تسلط کامل اقدام به اجرای بازیهای ویدیویی مختلف کنند. این موضوع از جنبه دیگری نیز قابل بررسی است. تعامل مشتری با ویدیو وال صنعتی سبب جمع آوری دادهها و بازخوردهایی میشود که ما را در مسیر بازاریابی و شناخت علاقهمندیهای او نیز کمک خواهد کرد.
رسانههای اجتماعی و اخبار
تابلوهای دیجیتالی دیگر محدود به مصارف عمومی هم نیستند. شما میتوانید از قابلیتهای چنین سیستمی برای کنترل صفحات مجازی خود در شبکههایی مانند اینستاگرام، توییتر و حتی لینکدین نیز استفاده کنید. هشتگهای مختلفی از برند خود را در پنل LED تبلیغاتی به نمایش بگذارید و به خوبی نام شرکت را در حوزههای مختلف به گوش همه دنیا برسانید. این حرکت به صورت نامحسوس سبب گسترش اطلاعات و دادههای شما در مورد مشتریان بالقوه خواهد شد و میتوانید شناخت خوبی از بازار و علاقهمندان به محصولات و سرویسهای خود دریافت کنید.
اشتراکگذاری با Video Wall
سازمانهای توسعه یافته و شرکتهای سطح بالا تلاش میکنند تا خاطرات و ارزشهای موجود در فضای کاری خود را به صورت مداوم در بین کارکنان اعلام کنند و این جریان مثبت را برای بالا بردن بهرهوری و حس همدلی مورد استفاده قرار دهند. Video Wall ابزار مناسبی برای نصب در استراحتگاهها و محلهای کار هستند تا بتوان از طریق آنها به لحظات خاص و موفقیتهای شرکت در طول مسیر خود از ابتدا تا به امروز اشاره کنیم. دیگر نیازی نیست که در بین متنهای سنگین و دادههای زیاد به سراغ رتبهبندی عملکرد کارکنان باشیم. این دادهها توسط نرمافزارهای خاصی تحلیل شده و نتایج به صورت روزانه در اختیار کارکنان قرار داده میشود تا متناسب با نوع عملکرد خود رفتار کنند. شکل نمایش دادهها در نمایشگر صنعتی تبلیغاتی نیز به صورتی است که جذابیتهای ویژهای دارد و حاضرین علاقه دارند تا به صورت مستمر آن را دنبال کنند.
تقویم و زمانبندی برنامهها
بسیاری از فضاهای عمومی مانند هتلها، سالنهای ورزشی، پارکها سینماها میتوانند با استفاده از نصب ویدیو وال در معرض دید عموم، برنامههای کاری و تقویم خود را به آنها اطلاع دهند. با چنین شیوه دیگر نیازی به مراجعه مخاطب برای سوال و جواب در مورد این برنامهها نخواهد بود و کارکنان نیز میتوانند ساعات بیشتری را برای کارهای مفیدتر صرف کنند.
نقشهها
تغییرات در مورد مکانها، خیابانها، کوچهها، ساختمانها و حتی اتاقهای یک مجموعه به سرعت اتفاق میافتد. دیگر استفاده از نقشههای ایستا برای معرفی آن فضا و هدایت افراد مراجعهکننده به مقصد چندان کارآمد نخواهد بود. Digital Signage در این زمان بهترین گزینه برای نقشههای پویا هستند. تغییرات اشاره شده به سرعت در آنها اعمال شده و بارگذاری میشود تا علاوه بر آسان کردن کار افراد، هزینههای مربوط به چاپ و تولید نقشههای کاغذی و ایستای بعدی نیز ذخیره شود. از سوی دیگر علاقهمندان در تعامل با چنین نقشههایی میتوانند اطلاعات مربوط به هر موقعیت مکانی را به خوبی و جامع دریافت کنند. به این ترتیب امکان افزودن دادههای مختلفی در مورد بخشهای مختلف از یک فضا وجود خواهد داشت.
دایرکتوریها و مسیریابی
دایرکتوریها همواره منابع قابل اعتماد و مناسبی برای جستجو در بخشهای مختلف بودند. هر سازمان مدرنی در هر جای دنیا نیاز به یک ویدئو وال دات پیچ برای نمایش دایرکتوریهای مختلف خود خواهد داشت. به عنوان مثال میتوان از بیمارستانها به عنوان چنین محیطهای خاص یاد کرد که در آنها میتوان با ایجاد یک دایرکتوری بر روی تابلو دیجیتال، روش پیدا کردن پزشک مناسب از طریق جستجو در آن دایرکتوری را به راحتی دنبال کرد. تنها کافی است که کاربر نام پزشک مورد نظر خود را در دایرکتوری جستجو کرده و به اطلاعات لازم در مورد او دست پیدا کند. این موضوع در مورد مسیریابی نیز کاملا صادق است و پیدا کردن یک مقصد مشخص از طریق این دایرکتوریها به راحتی صورت میپذیرد.
پیامهای فوری و اضطراری
به اشتراکگذاری پیامهای مهم در یک سازمان و حتی در یک شهر، نیازمند یک ساختار اطلاعرسانی پرقدرت و سریع است. تابلوهای دیجیتالی تبلیغاتی این قابلیت را دارند که بهترین شیوه اطلاعرسانی را در سریعترین وضع موجود برای شما پیادهسازی کنند. پیامها به سرعت تولید شده و بر روی آنها بارگذاری میشود و حتی در صورت تغییر وضعیت میتوان با سرعت بیشتری این پیامها را اصلاح کرد.
نصب و راهاندازی ویدئو وال
قطعا تمامی سازمانها شرکتها و کارخانجات مختلف علاقه بسیاری به اجرا و پیادهسازی تابلوهای دیجیتال در فضای کاری و بیرونی خود دارند. پیشنهادی که پرو استور برای آنها دارد شامل برخی از اقدامات و مراحل خاص زیر است. ابتدا باید به چند سوال زیر پاسخ دهید :
- چند صفحه نمایش برای ساخت تابلوی دیجیتال شما کافی است و در واقع اندازه آن به چه مقداری خواهد بود؟
- محتوای قابل پخش از دریچه صفحه نمایش این تابلو چیست؟
- حاضرید تا چه حد از بودجه خود را صرف اجرا و پیادهسازی این تابلوی دیجیتالی کنید؟
با پاسخ به این سه سوال و تعیین هر یک از آنها توسط تیم مدیریت سازمان یا هر کسب و کار دیگری، باید به سراغ مشخص کردن برخی از آیتمهای دیگر بروید :
نصب دستگاه : مجریان و پیادهسازی کنندگان تابلوهای دیجیتال باید قبل از انجام این کار به سراغ فضای مورد نظر رفته و با بررسیهای مختلف بر روی آن نتایج را به اطلاع پیمانکار برسانند.
سختافزارهای لازم : مواردی مانند صفحات نمایش، کابلها، استندها و بسیاری از موارد دیگر باید قبل از اجرا به صورت کامل با نظر کارشناس امر تهیه شود.
نرمافزارهای لازم : پخشکنندههای محتوا از جمله نرمافزارهایی هستند که باید بر روی مانیتور LED صنعتی اجرا شوند. همچنین برای مدیریت عملکرد دستگاه از کنترلرهای خاصی استفاده خواهد شد که باید قبل از نصب تعیین شود. همچنین نرمافزار مدیریت محتوا نیز در این میان نقش بسیار مهمی برای تولید و اجرای آن خواهد داشت.
شبکههای ارتباطی : هرگونه ارتباط با لوازم و دستگاههای جانبی از طریق شبکههای بیسیم و باسیم صورت خواهد گرفت که این شبکهها باید اجرایی شده و صحت آنها مورد بررسی کارشناسان قرار گیرد.
آمادهسازی محتوا : هرگونه محتوایی که باید از طریق تابلوی دیجیتال پخش شود، از قبل توسط متخصصین این موضوع تهیه و تدارک دیده میشود.
پیادهسازی تابلوهای دیجیتالی یک کار تخصصی پیچیده است. باید قبل از اقدام به خرید مانیتور صنعتی و هرگونه حرکت در سمت پیادهسازی این دستگاه، به سراغ متخصصین کار بروید. پرواستور با توجه به تجربیات بالایی که در این زمینه دارد میتواند توصیهها و پیشنهادات کلیدی خوبی را در اختیار علاقهمندان قرار دهد.
نرمافزار مانیتور صنعتی تبلیغاتی چیست؟
مفهوم تابلوهای دیجیتال تنها در سختافزار خلاصه نمیشود. به این معنا که اگر شما نمایشگر خوبی تهیه کرده باشید و سایر تجهیزات مربوط به این دستگاه نیز از بهترین برندها و کیفیت بالا باشد، باز هم نیاز به نرمافزارهای خاصی جهت مدیریت عملکرد دستگاه خواهید داشت. یکی از کلیدیترین نرمافزارهای موجود در زمینه VIDEO WALL مربوط به مدیریت محتوا یا همان CMS میباشد. این نرمافزار تمامی دادههایی را که برای پخش به سیستم ارائه شده است مدیریت میکند و حتی میتوان در قالب آن از فرمتهای متن، تصویر و ویدیو به صورت جداگانه یا تلفیقی استفاده کرد.
مثلا نرمافزار وردپرس یکی از همین نمونههای مدیریت محتوا است که اتفاقا عملکرد خوبی در ارتباط با تابلوهای دیجیتالی از خود ارائه کرده است. از جمله سایر نرمافزارها میتوان به مدیا پلیرها نیز اشاره کرد که وظیفه پخش دادهها برای سیستم را بر عهده دارند. همچنین توجه داشته باشید که اگر شرایط انتقال داده و پخش آن خاص باشد، به طور مثال اگر محل تولید و ارسال داده دور از تابلوی تبلیغاتی دیجیتال واقع شده باشد و یا اینکه چندین منبع به ارائه دادهها اقدام کنند، نرمافزارهای مخصوص دیگری برای مدیریت این شرایط الزامی خواهند بود.
قیمت خرید ویدیو وال صنعتی
هزینههای پیادهسازی تکنولوژی همواره بالا بوده است اما مزایای به دست آمده از طریق مانیتور signage نیز برای کسب و کارها قابل توجه خواهد بود. توجه داشته باشید که این هزینهها به نوعی سرمایهگذاری محسوب میشود و در کوتاه مدت به صورت قطعی به خزانه شرکت و سازمان باز خواهد گشت.
جذابیتهایی که یک سازمان از طریق خرید ویدئو وال صنعتی به دست میآورد، قابل مقایسه با سایر هزینههایی که آنها در مسیر معرفی خود انجام میدهند نیست. هر ویدئو والی از نوع دیجیتال معرف شخصیت و اعتبار این شرکت خواهد بود و اقدامات و اطلاعات مختلف آنها را در کوتاهترین زمان به مشتریان میرسانند. برای دریافت اطلاعات بیشتر و سفارش کالای مورد نظر خود و همچنین دریافت دموی محصولات، به سایت پرو استور مراجعه فرمایید و با مشاوران ما در ارتباط باشید.