مزایای خرید مانیتور لمسی کلاسی چیست؟

مانیتور لمسی برای مدارس
تکنولوژیهای مختلف، بزرگترین کمک را به بشریت در زمینههای گوناگون از جمله آموزش و پرورش کردهاند. این موضوع به ویژه در سالهای اخیر با ورود دستگاهها و ابزارهایی مانند مانیتور لمسی بسیار ملموس بوده است. همچنین با توجه به اهمیت رسالت آموزش در مورد دانشجویان و دانشآموزان، وجود تکنولوژی و کمکهای آن برای توسعه این موضوع قابل تقدیر است. بزرگی این کار در بحرانهایی مانند همهگیری کووید 19 بیش از پیش برای انسان ثابت شد. بسیاری از آموزگاران و استادان دانشگاه از طریق چنین سیستمهایی ارتباط خود با شاگردان را حفظ کرده و علاوه بر ارائه دانش ارزشمند خود به آنها، فعالیتهای مختلف این قشر را از راه دور به خوبی کنترل میکردند. از نمونههای عملی این موضوع، یکی از استادان دانشگاه در داکوتای شمالی ایالات متحده بود رغم علاقه بسیار آموزش و انتقال علوم مختلف، به دلیل شیوع کرونا از آن محروم شد و آنچه که به کمک او آمد، نمایشگرهای لمسی و امکانات کم نظیر آن بود.
نمایشگرهای لمسی اصولا بهترین ابزار ممکن در مسیر آموزش برای مدارس هستند. علت این موضوع پررنگ شدن مفهومی به نام تعامل از این طریق است. دانشآموزان با استفاده از امکانات نمایشگرهای لمسی، قدرت برقراری ارتباط بیشتری پیدا خواهند کرد و این موضوع مشارکت آنها را در مسیر انتقال مطلب و درک آن بهبود خواهد بخشید. با استفاده از این دلیل منطقی و محکم، مدیران و روئسای مدارس مختلف در مناطق گوناگون دنیا، تلاش کردند تا هزینههای استقرار و راهاندازی دستگاههای مانیتور لمسی را برعهده بگیرند و همزمان از تاثیر آنها در توسعه آموزش بهرهمند شوند. نوشته زیر یک تحلیل دقیق از تاثیرات و فواید مثبت به کارگیری دستگاه نمایشگر تاچ کلاسی در مدارس است. به دقت بخوانید.
مانیتور تاچ اسکرین تعاملی
روند انتقال یک مطلب خصوصا در فضای علمی و مدارس آموزشی، به صورت سنتی متکی به سخنان معلم و گوشهای تیز دانشآموزان بود. بزرگترین توصیه به دانشآموزان در این مقطع زمانی مربوط به دقت بیشتر در گفتههای آموزگار و عمل به آنها تلقی میشد. اما بدون شک فرآیند آموزشی یک ساز و کار بسیار گستردهتر از این توصیههای یک بعدی است. آموزش از طریق گفتههای معلمان تنها قسمت کوچکی از روند انتقال مطلب است و درک آن توسط دانشآموزان خواهد بود. شرط موفقیت در این زمینه منوط به مشارکت دانشآموزان در روند آموزش و توسعه تعامل میان عناصر مختلف کلاسی بود. سوال و جوابهای متعدد به همراه ثبت وقایع و پاسخها میتوانست تاثیر بسزایی در رفع موانع درک موضوع مورد تدریس باشد.
رویکرد فوق به تنهایی و با استفاده از ابزارهای سنتی مانند تختههای سیاه و سفید ممکن نبود. چه تختههای سیاه بزرگی که از گفتههای معلمان پر و خالی شده و نهایتا آنچه به دست آمده، جزوههای کاغذی متعددی است که که هر یک برداشت مشخص یک فرد از این نوشتهها میباشد. هیچ راهی برای کنترل این برداشت شخصی و ثبت آن برای مقایسه با سایرین وجود نداشت. گفتههای هر جلسه کلاسی در هیچ فضایی ثبت و ضبط نمی شد و مشارکت دانشآموزان تنها محدود به جلسات پرسش و پاسخ کوتاه بود.
نمایشگرهای لمسی ورود قدرتمندی به کلاسهای درس داشتند و توانستند اثرات مثبت خود را در همان ابتدا ثابت کنند. این دستگاهها شامل مانیتور نسبتا بزرگی بودند که علاوه بر امکان نمایش محتوا، قادر به تحلیل و نتیجهگیری پس از آن نیز بودند. همین قدرت پردازش محتوا نشان میدهد که باید سختافزارها و قطعات پردازشی مانند سی پی یو و رم برای این منظور در مانیتور تاچ اسکرین کلاسی مدنظر قرار گیرند. به همین دلیل معمولا نمایشگرهای لمسی را به عنوان یک کامپیوتر قدرتمند نیز میشناسند. علاوه بر امکانات ذکر شده، توانایی اجرای دستورات کامپیوتری با استفاده از صفحات لمسی، سهولت کاربری را به چنین دستگاهی افزوده است. در واقع حاضرین در یک کلاس درس، بدون هیچ دردسر و کار اضافه، پای تختههای هوشمند حاضر شده و عملیات لازم را بر روی محتوای ارائه شده انجام میدهند.
در مورد مزیت دیگر استفاده از Interactive Touch Screen باید به موضوع اشتراکگذاری فایلها اشاره کرد. امکان تعامل از طریق ارسال فایلهای مختلف تولید شده توسط معلمان یا دانشآموزان، این فرصت را فراهم میکند که هیچ نکته و ایده خاصی در زمینه درس مورد نظر ایزوله باقی نماند و در بین دانشآموزان به صورت سیال جریان یابد. نحوه پیادهسازی این قابلیت با استفاده از فضای ذخیرهسازی مشترکی بوده است که توسط سازندگان در آن تعبیه شده است. این فضای مشترک اغلب به صورت استاندارد و کاملا دقیق پیشبینی میشود، قدرت حفظ فایلها و تمامی وقایع ثبت شده در کلاس را خواهد داشت، تا در زمان مقتضی بازیابی شده و توسط دانشآموزان مرور شود.
کاربرد پنجگانه خرید مانیتور لمسی کلاسی
1. نتایج یک تحقیقات معتبر در سراسر جهان نشان میدهد که دانشآموزان زیر 12 سال، به عنوان ساکنین جزیره تکنولوژی شناخته میشوند و بومی این مفهوم میباشند. به همین دلیل میزان یادگیری این دانشآموزان نسبت به سایر گروههای سنی با استفاده از مفاهیم تکنولوژی مانند نمایشگر لمسی هوشمند بسیار بیشتر خواهد بود. بنابراین بهتر است در مورد تشکیل کلاسهای درس آنها، بیشتر به سراغ استفاده از ابزارهای فناوری محور رفت.
معلمان این کلاسها نیز قدرت تغییرات و اصلاحات بیشتری بر روی محتوای ارائه شده خواهند داشت و میتوانند با استفاده از نمادهایی مانند فلشها، هایلایتها و سایر موارد این چنینی، قدرت بیشتری برای جلب توجه آنها داشته باشند. دانشآموزان خصوصا در گروههای سنی پایینتر، میزان جذب بالاتری نسبت به چنین ایدههای ناب دارند و علاقهمند به استفاده از آنها میباشند. بنابراین میتوان با روشهای مشابه، میزان تمرکز آنها را بر روی محتوا و مطلب مورد آموزش بیشتر کرد و سطح یادگیری را به صورت محسوسی افزایش داد.
از دیگر ویژگیهای جذاب قابل ذکر مورد نمایشگر تاچ بخصوص مانیتور لمسی جی پلاس که ساخت کشور ایران است، میتوان به امکان تقسیمبندی صفحه نمایش و کاربری همزمان چندین دانشآموز اشاره کرد که تعامل مورد نظر را به شیوه نوین ارتقا میدهد. درگیری همزمان چند نفر بر روی یک بحث، میتواند جنبههای پنهان آن برای دیگران را کاملا روشن کند و ابهامات را به کلی از بین ببرد.
2. در تقسیمبندیهای آموزشی برای دانشآموزان مختلف، آنها را به سه دسته اصلی مربوط میدانند. گروهی از دانشآموزان به عنوان یادگیرندگان دیداری شناخته میشوند. برای این دسته از دانشآموزان، باید مفاهیم را با استفاده از تصاویر و نمودارهای منطقی شرح داد تا در آنها به نسبت نوع یادگیری بالاتر رود. عمده دانشآموزان با استفاده از این روش به راندمان بسیار بالاتری میرسند.
گروه بعدی دانشآموزان را به عنوان یادگیرندگان شنیداری میشناسند. این دسته از دانشآموزان در یک ارتباط صدایی با آموزگار و با استفاده از جلوههای صوتی، مفهوم را درک میکنند و به همین دلیل معمولا برای آنها از شیوههای گفتاری برای آموزش بهره برده میشود. دسته سوم نوع خاصی از دانشآموزان هستند که میزان یادگیری آنها به نوع حرکات آموزگار و علائم و شکل رفتاری او مربوط میشود. دانشآموزان مذکور به عنوان یادگیرندگان حرکتی هستند و کاملا شیوه خاصی برای آموزش آنها مناسب خواهد بود. مانیتور تاچ اسکرین از جمله دستگاههایی است که امکانات لازم برای آموزش صحیح هر سه این دستهها را دارد و میتواند برای تمامی آنها مفید واقع شود.
دانشآموزانی دیداری میتوانند با استفاده از مزایای مربوط به کیفیت تصویر نمایشگر، کلیه مفاهیم مورد نظر را در بهترین حالت خود مشاهده کرده و جزئیات آن را به تفکیک درک کنند. قطعا مشاهده چنین تصاویری برای دانشآموزان دیداری به شدت جذاب خواهد بود و میتواند عامل جذب مهمی برای این دسته باشد.
دانشآموزان شنیداری از جمله دستههایی هستند که سازندگان smartboard در مورد روشهای آموزشی آنها کاملا مسئولیتپذیر بودهاند و بهترین سیستم صوتی ممکن را در ساختار درونی آنها جا دادهاند. اسپیکرهای یک دستگاه نمایشگر لمسی، معمولا توانی بیش از 20 فوت دارند و کاملا توان پاسخگویی برای کلاسهای بزرگ را نیز خواهند داشت. دانشآموزان حرکتی از خرید نمایشگر لمسی بهترین استفاده را خواهند کرد. آنها با حضور در پای تخته هوشمند، امکان تعامل مستقیم با دستگاه را دارند و میتوانند عملیاتهای مدنظر خود را بر روی محتوا انجام داده و نتایج را به سادگی بررسی کنند.
3. از دیگر جنبههای بسیار جذاب نمایشگرهای لمسی، استفاده از امکان ذخیرهسازی محتوای آموزش داده شده توسط معلمان است. آنها میتوانند برای تمامی دانشآموزان خود اعم از آنهایی که در کلاس حضور دارند و یا به صورت غیر حضوری تلاش میکنند درسها را آموزش ببینند، به یک اندازه موثر باشند. به همین دلیل نیز مزیت به کارگیری مانیتور تاچ آموزشی در فضاهای کلاسی، حفظ انسجام دانشآموزان در پیشبرد اهداف آموزشی خواهد بود تا هیچ یک از روند مدنظر معلمان خود عقب نباشند. با استفاده از این روش، معلمان میتوانند روند تدریس خود را در هر بخشی از آن که باشند متوقف کرده و بقیه درس را در جلسه بعدی از همان جا دنبال کند. هیچ نیازی به یادداشت برداری نتبرداری در هنگام تدریس وجود نخواهد داشت و تمامی رویدادها، گفتهها و نوشتههای آنها به صورت کامل در فضای ذخیرهسازی interactive smart board حفظ و نگهداری خواهد شد. علاوه بر این به صورت یک شبکه همگانی، دانشآموزان میتوانند با استفاده از ابزارهای جانبی متصل به این نمایشگر، محتوای مورد نظر خود را بارگیری کرده و به موقع از آن استفاده کنند.
4. نمایشگرهای لمسی این امکان را به وجود میآورند که امکان اتصال همزمان با تدریس را برای دانشآموز فراهم کنند. دانشآموزان بدون نیاز به اتصال به هیچ دوربین خارجی، تصویر صفحه نمایش نمایشگر تاچ اسکرین را در دستگاه جانبی خود مشاهده خواهند کرد حتی میتوانند نسبت به تغییر محتوا و اصلاح آنها اقدام کنند. میتوانند یادداشتهای خود را تدریس معلم در محل مشخص شده درج کنند و همچنین این در صورت طرح سوال از سوی آن، پاسخ مورد نظر را به صورت آنلاین در اختیار معلم مورد نظر قرار دهند. طبیعی است که حضور همزمان دانشآموزان و تسلط آنها بر گفتههای معلمین، امکان یادگیری ترکیبی را برای آنها فراهم خواهد کرد که این موضوع به دلیل بالا رفتن تعاملات ممکن بین دانشآموزان و آموزگار، بهترین روش تدریس فعلی در سیستمهای آموزشی دنیا محسوب میشود.
5. با بررسی مطالعات صورت گرفته، اغلب دانشجویانی که از نمایشگرهایی مانند مانیتور لمسی سی تاچ برای آموزش خود بهره برده بودند، موفقیتهای بیشتری نسبت به افرادی که از این امکان محروم بودند، به دست آوردهاند. این تحقیقات ثابت میکند که نقش فناوری در توسعه علم و ارتقای آموزش در دنیای امروز به شدت پر رنگ است به سرمایهگذاری در این یکی از بهترین راهها برای پیشبرد اهداف عالی نظام آموزشی است. با همین رویکرد باید توصیه جدی نسبت به عدم مقابله با تکنولوژی کرد و در غیر این صورت باید اعتراف کرد که تمامی مشکلات ناشی از عدم پیشرفت، حاصل عدم سرمایهگذاری در مدارس و دانشگاهها بوده است.
نکات خرید نمایشگر تاچ
بردهای هوشمند نصب شده در مدارس، باید دارای چه ویژگیهایی باشند که آنها را از سایر کاربردهای مختلف جدا کند. این ویژگیها به صورت زیر قابل لیست هستند :
کیفیت تصویر : مدیران مدارس در هنگام تجهیز آنها به نمایشگرهای لمسی، بهتر است در مورد کیفیت تصویر دستگاه هیچگونه کمبودی را لحاظ نکنند. دلیل این موضوع جذابیتهای تصاویر با کیفیت برای دانشآموزانی است که قرار است تمامی محتوای لازم برای آموزش را از دریچه این اسمارت برد مشاهده کنند. طبیعی است که هر چه این تصاویر با کیفیت بالاتر و وضوح بیشتر نمایش داده شوند، دانشآموزان ترغیب میشوند بیشتر نسبت به آن دقت کنند.
معمولا برندهای سازنده بردهای هوشمند در مورد کیفیت تصویر نسبت به سایر کاراییهای این دستگاه حساسیت کمتری دارند. به طور مثال آنها ترجیح میدهند بیشتر توان دستگاه را متمرکز بر قابلیتهای پردازشی کنند تا اینکه قدرت نمایش تصویر آن را ارتقا دهند. اما مدلهای اخیر برخی از بردهای هوشمند مانند نمایشگر لمسی بنکیو تلاش کردند تا نهایت توان خود را برای بهبود وضوح تصویر نیز به کار ببندند.
آنها معمولا از کیفیت تصویر استاندارد فول اچ دی به عنوان مبنای نمایش محتوا بهره بردند و نسبت به قیمت برد هوشمند، تکنولوژیهای برتر دیگری را در این زمینه مورد استفاده قرار دادند. آنها همچنین تلاش کردند تا بیشترین میزان کنتراست را برای نمایش محتوای درسی استفاده کنند.
در مورد سیستمهای نمایش رنگ و همچنین تکنولوژیهای بهبود آن مانند HDR نیز تصمیمات مهمی گرفته شد و جذابیتهای نمایش رنگ به عنوان بخشی از بهبود فرایند آموزش وارد مانیتور تاچ کلاسی شدند. نهایتا باید اعتراف کرد که امروزه اغلب برندهای معتبر هیچ امکانی را از بردهای هوشمند کم نمیکنند و اعتقاد دارند که علاوه بر اهداف آموزشی باید از جنبههای زیبایی محتوا نیز به اندازه کافی استفاده کرد.
قدرت پردازشی : قطعا همه چیز به کیفیت تصویر و قدرت نمایش محتوا مربوط نمیشود. برندها به خوبی میدانند که محل استقرار چنین دستگاهی در مدارس است و نیاز به یک پشتیبان رایانهای قدرتمند برای تحلیل دادههای وارد شده در آن وجود دارد. به همین دلیل از پردازندههای توانمندی در بخش پشتی نمایشگر استفاده شده است که همزمان با فضای رم بزرگ آن، توان تحلیل و نتیجهگیری از دادههای مختلف را به دست آورد.
استفاده از قدرت پردازشی بالا این امکان را برای دانشآموزان فراهم میکند تا بتوانند از نهایت قدرت سیستم برای بهبود درک مطلب خود بهره ببرند. به طور مثال آنها میتوانند نمودارهای پیچیده رسم کرده و آمار دقیق از عملکرد خود به دست آورند. میتوانند مسائل ریاضی پیچیده را در قالب فرمولهای آماده حل کرده و روشهای حل آن را مورد بررسی قرار دهند. میتوانند با استفاده از این قدرت پردازش، امکان دستیابی به فضای اینترنت و وب گردی را پیدا کرده و از این طریق دانش خود نسبت به یک موضوع را توسعه دهند. در هر صورت توان پردازش در خرید مانیتور لمسی به اندازه قدرت نمایش تصویر آن و شاید بیشتر از اهمیت ویژهای برخوردار است.
اندازه صفحه نمایش : خریداری نمایشگر لمسی کلاسی برای مدارس، نیازمند بررسی محیطی و انتخاب از میان آیتمهایی مانند سایز است. تعداد نفرات حاضر در کلاسهای آموزشی و همچنین میزان مساحت محیط یک کلاس، تعیینکننده اندازه صفحه نمایش خواهد بود. استانداردترین سایز ممکن برای این منظور که توسط برندهای مختلف نیز رعایت میشود، میزان 65 اینچ است.
زاویه دید : با توجه به اینکه این Classroom Interactive Flat Panel در مقابل تعداد نفرات زیادی قرار میگیرد، نباید توسط عوامل محیطی و یا زاویه افراد نسبت به آن، محدودیتهایی را به کاربر تحمیل کند. زاویه دید حداکثری 178 درجه، دقیقا آن چیزی است که یک دانشآموز مدرسه برای حضور در کلاسهای آموزشی این چنینی لازم دارد. دستگاههای از قبیل نمایشگر تاچ gplus و مانیتور لمسی سی تاچ و ویوسونیک همگی این نکات را رعایت کردهاند.
درگاههای اتصال متنوع : با توجه به اینکه که دانشآموزان حاضر در کلاس درس، نیازمند اتصال به چنین دستگاهی خواهند بود، باید از درگاههای مختلف با نسخههای متفاوت در نمایشگر لمسی استفاده شود. با وجود چنین تنوع، دانشآموزان از طریق هر دستگاه جانبی، امکان اتصال به نمایشگر لمسی را خواهند داشت. اما باید پا را فراتر از این قضیه گذاشت و انتظار دانشآموزان در این عصر تکنولوژی، استفاده برندها از امکان اتصال بیسیم است. با استفاده از این قابلیت دیگر تمام واسطههای مختلف مانند سیمها و پورتها حذف خواهند شد و همچنین توانایی برقراری ارتباط با دستگاه مورد نظر به بیشترین حد ممکن خواهد رسید.
امکانات صوتی : برندهای معتبر دنیا با آگاهی کامل از نیازهای یک کلاس درس، اقدام به تعریف اسپیکرهای قدرتمند در ساختار یک نمایشگر تاچ کردند. آنها به خوبی میدانند که فراهم آوردن شرایط لازم برای شنیدن یک صدای باکیفیت، اندازه دیدن یک تصویر خوب امنیت دارد.
پرو استور بهترین مرجع فروش مانیتور لمسی
خریداری نمایشگرهای لمسی برای فضاهای آموزشی، از مهمترین نیازهای امروز این مراکز آموزشی است. مانیتور لمسی کلاسی تاثیر بسیار مثبتی در روند تدریس و درک مطلب برای دانشآموزان خواهد داشت و صاحبان مدارس پس از درک ارتقای راندمان آن، بیش از پیش در مورد این سرمایهگذاری فکر میکنند. پرواستور با تجربه سالها ارائه بردهای هوشمند برای فضاهای آموزشی، از تمامی محققین و صاحب نظران دعوت میکند تا به بررسی اثرات بینظیر چنین سیستمهایی در مدارس بپردازند و با توجه به نتایج، از کلیه مدیران برای راهاندازی چنین کلاسهایی استقبال کنند.