نمایشگر لمسی فروشگاهی چیست؟

روشهای خرید و فروش در دنیای تجارت زمانی دچار تحولات عمیقی شد که مفهوم "تعامل" با مشتری در کنار سایر استانداردهای مشتری مداری از اهمیت ویژهای برخوردار شد. تعامل به معنای ارتباط موثری میان فروشنده و خریدار جهت انتقال دادهها و اطلاعات حول محصول یا خدمات است به گونهای که خریدار قادر به تطبیق نیازها و خواستههای خود با ویژگیهای آن کالا باشد و ترجیحات را به صورت عملی در یک خرید بهینه رعایت کرده باشد. همان طور که حدس زدهاید در مورد مانیتور لمسی فروشگاهی یا همان نمایشگر تاچ صحبت میکنیم.
بهکارگیری تعامل در این روند به طرز شگفتانگیزی سبب رشد سودآوری فروشندگان و رضایت خریداران شد و نهایتا برندهای مختلف سازنده ابزارها و لوازم خانگی، تصمیمات بهتری را برای بهبود تعامل اتخاذ کردند. آنها به شدت دنبال طراحی و ساخت دستگاههایی بودند که کاربر یا همان مشتری را وادار به تعامل کند و در گام بعد لذت تعامل را به او منتقل نماید. با این دیدگاه دیگر نوع فروش و استراتژیهای مختلف آن تغییر مییابد و همگی مبتنی بر مفهوم تعامل میشود و باید روشهای قدیمی را به فراموشی سپرد. نصب مانیتورها و نمایشگر لمسی دارای قدرت تعامل با مشتری و مخاطب، اولین گام برای شکلگیری این ارتباط بوده است و تلاش میشود مشتری از طریق این دستگاهها به محصول تسلط پیدا کرده و جنبههای مختلف آن را بررسی کند. کاتالوگهای محصول را بخواند و با ویژگیها و اهداف تولید چنین وسیلهای آشنا شود. در راستای همین مزایا، امروزه استفاده از مانیتور تاچ اسکرین در بازار و کسبوکارها به شدت افزایش یافته است و در این نوشتار به دنبال بررسی چنین سختافزارهای پرکاربرد و سودآوری خواهیم بود.
فروشگاهها، نیاز به تعامل برای فروش
فروشگاهها به معنای امروزی، یک فضای توسعه یافته و طبقهبندی شده برای فروش انواع کالاها و خدمات در قالبی یکپارچه است. مفهومی برگرفته از مالها که مراکز تجاری بزرگی هستند و نیازهای عمده افراد و خانوارها را خصوصا در مورد آیتمهای مورد نیاز در محیط خانه و کار فراهم میکنند. مشاهده این محصولات و خدمات طبق یک سنت قدیمی بر روی قفسهها ممکن بوده و ساعتها گشتوگذار در این فروشگاه برای یافتن و بررسی تمامی آنها، نیاز میباشد. با ورود نمایشگر لمسی فروشگاهی به فضای این فروشگاهها، امکان تعامل با آن و جستجوی اجناس، مشاهده ویژگیهای تک تک این محصولات و نهایتا حتی نظرسنجی بر روی آنها وجود خواهد داشت که به راحتی میتواند امکان یک خرید بینظیر را برای شما فراهم کند.
فروشگاهها دقیقا مکانهای عمومی و تجاریی هستند که نیازمند بهکارگیری تعامل برای فروش و استفاده از نمایشگر لمسی میباشند. استفاده از مانیتورهای فروشگاهی مخصوص برای این موقعیتهای تجاری از بهترین ایدهها برای این منظور است. اولین ایده برندها برای کسب تعامل از ارتباط با مشتری، استفاده از فناوری لمسی در ساخت و تولید چنین دستگاههایی است. افزودن این قابلیت و امکانات، سهولت استفاده را بسیار بالاتر میبرد و کاربران به عنوان مشتری فروشگاهها به راحتی از منافع آن برخوردار میشوند، بدون اینکه نیاز باشد در این مصاف، از ابزارهای دستوپا گیری مانند ماوس، صفحه کلید، انواع سیمهای مختلف و بسیاری از لوازم جانبی آنها استفاده کند. همین موضوع یک مزیت ویژه را برای کاربران فراهم کرده است و آنها به سرعت قادر به ایجاد اتصال و کسب اطلاعات مدنظر خود خواهند بود. سرعت در چنین محیطهای عمومی که اغلب از شلوغیهای خاصی نیز رنج میبرند، یک پارامتر بسیار مهم تلقی میشود. سرعت مورد نظر نیز حاصل ارتباط آسان و موثر با مانیتور تاچ است که بتوان به سادگی ورودی را داده و خروجی را با کمترین تاخیر زمانی از پایگاههای داده کسب کرد.
مانیتور تاچ در بهبود کسبوکارها
روزانه دستگاههای بسیاری از طریق برندهای مختلف برای بهبود کیفیت زندگی بشر، وارد عرصه میشوند. هر یک از آنها با یک وظیفه مشخص در راستای ارتقای استانداردها تولید میشوند و به همین دلیل است که به سرعت در میان عموم محبوبیت بدست میآورند.
مانیتورها و نمایشگرهای مختلف خصوصا در شکل متعامل آنها که در مکانهای عمومی، ادارات و سازمانها تعریف شده و مورد استفاده قرار میگیرند، از اولین انواع این دستگاهها هستند و ذهنیت مردم را بدون پیچیدگیهای معمول در مورد یک وسیله کارا و راهنما، شکل میدهند. آنها در واقع یک ابزار برای تکمیل دانستههای مشتری هستند که بهترین راهنمای خرید در فروشگاهها بوده و میتوانند آگاهی مشتری را نسبت به کیفیت و سایر مشخصات محصول و خدمات روشن کنند.
آنها به سادگی کار میکنند و همانند یک دستگاه در دسترس مانند گوشیهای تلفن همراه، ساعت، لپتاپ و موارد این چنینی هستند که باید در زمان لزوم با کمترین دردسر فراخوانی شده و عمل کنند. باید دقت کرد که سیستمهای ساده ماشینی که سالها در مقابل ما مشغول به فعالیت هستند، گونههایی از همین دستگاههای متعامل هستند که در اینجا میتوان به باجههای ATM، کیوسک تبلیغاتی و سیستمهای مسیریابی جادهای، ثبت اطلاعات پارک و غیره اشاره کرد.
فناوریهای مربوط به تاچ یا همان لمسی در سالهای اخیر با توسعه کاربریهای موبایلی، بیشتر در موارد تعاملی مانند مانیتور لمسی فروشگاهی دیده میشود. این موضوع سهولت استفاده را به همراه داشته و سرعت را به شدت بالا میبرد تا هیچ وقفهای در روند خدمترسانی ایجاد نشود. علاوه بر محیطهای کسبوکار و فروشگاهها باید اشاره به فضاهای آموزشی کرد که ابتدا این کارکرد در چنین محیطهایی توسعه یافت و از آنها برای رشد و ارتقای آموزش در میان دانشآموزان استفاده شد و تاثیر شگرف آن بر انتقال مطلب بهتر، سبب شد که در هر مورد نیازمند به چنین کارکردی، بلادرنگ سراغ مانیتورهای لمسی برویم.
شکل استفاده از مانیتورهای این چنین، قبل از افزوده شدن فناوری لمسی، تنها یک صفحه نمایش برای ارائه محتوا بود که البته همین کاربرد نیز به هیچ عنوان موضوع کمی نبود و میتوانست به راحتی اثرات خود را در زمینه آموزشی بر مخاطب بگذارد. به مرور زمان بود که این ارتباط یک طرفه با ورود فناوری لمسی قابلیت بهتر و بالاتری پیدا کرد و توانست تبدیل به ارتباط دوطرفه موثر شده و با وجود بازخورد شرایط بهتری را برای کسب سود و رضایت مشتری فراهم آورد. دقیقا در همین زمینههای کسبوکار میتوان بیشترین بهره را از Interactive Touchscreen برد. این موضوع به حوزه کار وابستگی زیادی دارد. فروشگاهها به چند دلیل پتانسیل بیشتری در این مورد از خود نشان دادهاند و این مانیتورهای بهکار رفته در فروشگاهها، به صورت رسمی موسوم به مانیتورهای لمسی فروشگاهی شدهاند.
فروشگاهها به صورت طبیعی از فضاهای بسیار بزرگ در کنار محیطهای عمومی شلوغ تشکیل شدهاند که باید برای یک اعلان عمومی، راهنماییهای مربوط به خرید، فضای فروشگاه و محل قرارگیری قفسهها از قابلیتهای نمایشگری دستگاههای بزرگ بهره ببرند. این پتانسیل در تلفیق با امکانات لمسی فرصت ایدهآلی به توسعه روابط با مشتری داده است و صاحبان کسبوکار میتوانند از این دریچه نیازهای مشتریان و خواستههای اساسی آنها را به خوبی درک کرده و از منافع چنین قابلیتهایی استفاده کنند.
مکانهای عمومی مانند فروشگاهها، به دلیل حضور جمعیت زیاد در آنها، نیازمند تکنولوژیهای مرتبط برای برقراری ارتباط موثر با صاحبان کسبوکار هستند. کسبوکارها جذب مشتری را در گرو دریافت بازخوردهای طبیعی حاضرین به آیتمهایی مانند تنوع محصولات و خدمات، رضایت مشتریان از کیفیت محصولات و خدمات و حتی طراحی فضای فروشگاه میدانند. نمایشگر تاچ این امکان را برای صاحبان کسبوکار فراهم کردهاند و با استفاده از تجربیات متخصصین این حوزه، به دنبال ارتقای هر چه بیشتر این تعاملات سازنده میباشند. این موضوع چند پله بالاتر از اعلانات عمومی در نمایشگرهای بزرگ است و سخن از ارتباط مستقیم مخاطب است. تنوع محصولات و خدمات در یک محیط فروشگاهی، گاه باعث پدید آمدن پیچیدگیهای خاصی برای مشتریان میشود. استفاده از تکنولوژی مانیتور لمسی بزرگ در محیطهای فروشگاهی و کسبوکار، این پیچیدگیها را تا حد زیادی از بین برده و نقش راهنما بودن آنها را بیش از پیش برجسته میکند.
فناوری لمسی، آغاز تعامل آسان با مشتری
مفهوم تعامل در ارتباط میان تکنولوژی و انسان، وابسته به ابزارهای میانی بوده است. به طور مثال در مورد تعامل میان کامپیوترها خصوصا در شکل سنتی آنها با کاربران، ابزارهایی مانند کیبوردها و ماوس، عامل حیاتی بوده و هنوز هستند اما با ورود برخی از دستگاههای نو به این حوزه مانند گوشیهای هوشمند، پدهای مختلف و حتی لپتاپها، فناوری لمسی ضرورتها و مزیتهای خود را نشان داد. دیگر کامپیوترها به قدری کوچک شدهاند که باید از اتصالات صرفنظر کرد و همین اتفاق نیز افتاده است. interactive touch display به عنوان یکی از مهمترین بخشهای تکنولوژی نیز از این قافله عقب نمانده است. آنها نیز مجهز به فناوریهای لمسی شدند که البته در گذر زمان شکل پیادهسازی آنها نیز تحولات ویژهای به خود دید. در ادامه قصد داریم شمارا با انواع تکنولوژی در صفحات لمسی آشنا کنیم. با پرو استور همراه باشید.
ساختار سختافزاری در این صفحات مبتنی بر یک صفحه سخت و یک صفحه نرم است. لایه نرم در این ساختار از جنس پلیاتیلن ساخته میشود و در مورد صفحه سخت نیز معمولا، شیشه اختصاص داده میشود. فاصله بسیار باریکی میان این دو صفحه قرار گرفته است که با کوچکترین تماس سبب برقراری اتصال میان آن دو میشود و میدان مغناطیسی تشکیل شده در سراسر این صفحات را دچار اختلال میکند و دقیقا از همین محل، سیگنالی برای تشخیص موقعیت به پردازنده ارسال شده و واکنش مناسب ثبت میگردد. این فناوری به شکل مقاومتی خود به حالتهای چهار سیمی، پنج سیمی، شش سیمی، هفت سیمی و هشت سیمی تقسیمبندی میشود. در حالت چهار سیمی، سادهترین شکل فناوری همان گونه که شرح داده شد بهکار رفته است. در حالتهای بعدی آن که نسبت به نوع اولیه متفاوت است، مربوط به شکل خوانش موقعیت تماس میباشد. این موضوع رفته رفته وضعیت بهتری به خود گرفته و عکسالعملهای سریعتر را ثبت کرده است.
از مهمترین ویژگیها و مزیت انواع مقاومتی میتوان به ارائه موقعیت دقیق تماس اشاره کرد. هر نوع از قلمها و نیز انگشتان دست در این فناوری قابل استفاده است و همچنین پتاسیل راهاندازی مولتی تاچ را نیز دارند. آنها در مقایسه با سایر تکنولوژیها سابقه بیشتری دارند و قیمت منصفانهای نیز ارائه کردهاند. تنها باید در مورد آسیب به این صفحات دقت بیشتری کرد و مراقبتهای لازم را از آسیبهای احتمالی به عمل آورد.
2. تکنولوژی مانیتورهای لمسی مبتنی بر خازن
در این فناوری، عایقی مانند شیشه را با یک رویه رسانا مانند اکسید قلع کاور میکنند و با توجه به امکان عبور الکتریسیته از بدن انسان، هر تماسی هر چند کوچک با این ماده، سبب ایجاد ناپایداری در میدان الکترومغناطیسی شده و موقعیت تماس تشخیص داده میشود. فناوریهای خازنی امکان راهاندازی مولتی تاچ را فراهم میکنند و دوام بیشتری نسبت به حالت مقاومتی دارند. همچنین دقت داشته باشید با توجه به اینکه برای استفاده از این فناوری نیازی به فشار بر روی عایق نیست، عمر مفید بیشتری داشته و سهولت استفاده مناسبی برای کاربران به همراه دارد.
3. تکنولوژی interactive touch display با امواج آکوستیک
این فناوری مبتنی بر جذب امواج صوتی پخش شده روی صفحه است. در دو بعد از صفحه، امواج به حالت متقاطع و منظم ارسال شدهاند و با هر تماس این جذب صورت میگیرد و موقعیت تماس به راحتی قابل تشخیص خواهد بود. این فناوری در نمایشگرها معمولا مورد استفاده قرار میگیرد و به دلیل عدم استفاده از مواد میانی، امکان ارائه تصویر باکیفیت را در آنها فراهم میکند. از جمله موارد چالشی در این صفحات، تاثیرات عوامل محیطی مانند رطوبت و گردوخاک در عملکرد است که باید کاملا در این موارد آگاه باشیم و این موانع را برطرف نماییم.
4. فناوری مانیتورهای لمسی با مادون قرمز
در این تکنولوژی، دو بردار عمودی و افقی به موازات لبههای صفحه با پرتوهای مادون قرمز تابنده بر روی صفحه پوشش داده شده است. با تماس بر روی صفحه این الگوهای منظم دچار اختلال میشوند و میتوان محل برخورد را به راحتی تشخیص داد. این تکنولوژی از بهترین روشها برای استفاده در مانیتور تاچ اسکرین باکیفیت است و چالش آسیب از سوی عوامل محیطی را نیز ندارد. آنها به شدت مقاوم هستند و عمر مفید بسیار بالاتری نسبت به سایر مدلهای مشابه دارند.
5. تکنولوژیهای مولتیتاچ
دیگر لمس تکبعدی صفحه پاسخگوی نیازهای کاربران نیست. چند سالی هست که برندهای سازنده صفحات لمسی، به فکر راهاندازی فناوری چند لمسی افتادهاند و به نتایج خوبی نیز رسیدهاند. از بزرگنماییهای راحت پدیدهها در یک تصویر تا چرخاندن آنها و هر عملکردی که نیازمند تماس بیش از یک انگشت روی صفحه باشد، با این فناوری پوشش داده شده است و قابلیت حیاتی دیگری در این مسیر محسوب میشود.
تمامی این فناوریها برای بهبود عملکرد نمایشگرها در تعامل با کاربر استفاده شدهاند. دیگر کاربران میتوانند به سادگی و تنها با استفاده از انگشتان خود، کنترل آیتمهای کسبوکار را داشته باشند و هر عملکردی را روی دادههای تعیین شده به وجود آورده و بازخورد سازندهای را در اختیار صاحبان کسبوکار قرار دهند.
ویژگی مانیتورهای لمسی تعاملی در فروشگاهها
استفاده از نمایشگر تاچ فروشگاهی برای برخی از موارد زیر میتواند مزیتهای فوقالعادهای را به همراه داشته باشد :
این مانیتورها در یک فضای فروشگاهی میتوانند به حالت کیوسکهای ارائه اطلاعات و نمایشگرهای مورد استفاده توسط توریستها و گردشگران باشند. با استفاده از آنها میتوان اطلاعات مربوط به آیتمهای تجاری مانند محصولات و خدمات را به صورت کاتالوگهای شکیل و جذاب در اختیار مشتری قرار داد تا اینکه بتواند با آگاهی کامل دست به خرید بزند.
کاربری مانیتور لمسی تبلیغاتی کاملا ساده و راحت است تا هر شخصی با هر میزان از دانش در مورد کاربری کامپیوترها، قادر به دریافت پیام باشد.
این دستگاهها یک ابزار سودمند در فرآیند مکانیزهسازی و راهاندازی شهر الکترونیک هستند و میتوانند در آینده نزدیک بستری سازنده در جهت بهبود هر چه بهتر خدمات ارائه دهند.
مانیتورهای لمسی فروشگاهی میتوانند آمار و دادههای کاملا مفید را در اختیار مشتریان قرار دهند و حتی در زمینه سرگرمی و برگزاری مسابقات نیز کاملا کارا باشند.
استفاده از این smart touchboard برای اعلانات و شرایط ویژه فروش که توانستهاند بسیاری از نیازهای تبلیغاتی صاحبان کسبوکار را نیز پوشش دهند، مرسوم است.
خرید مانیتور لمسی فروگاهی پرو استور
دانش کامپیوتر در بیست سال اخیر، انقلابی واقعی در همه زمینهها ایجاد کرده است. خصوصا در مواردی که ارتباط مستقیم با کاربر داشته است، این تاثیر رنگ و بوی جدیتری به خود گرفته است. دیگر نمیتوان هیچ رستهای از مشاغل بشری را از حیطه اثرگذاری کامپیوترها جدا کرد و آنها به شدت در حال بهبود و تغییر شکل خدمترسانی هستند. فروشگاهها دقیقا یکی از مهمترین و حیاتیترین فضاهای حضور مردم در متن جامعه هستند و وقت کم و بیش زیادی از آنها میگیرد. استفاده و خرید نمایشگر تاچ به عنوان یکی از ابزارهای ویژه رنگ و بوی تکنولوژی را به این محیط میدهد و استفاده مفید از آنها به شدت بر کیفیت خدمات خواهد افزود. موضوعی که شاید در نگاه اول کمی دور از ذهن برسد اما تنها کافی است مزه این کاربری لذتبخش را یک بار چشیده باشید تا در دفعات بعدی، بدون هیچ درنگی از آنها برای یک خرید مفید کمک بگیرید.
-
محمد یعقوبی - 1 سال پیشباسلام در مورد نمایشگرهای لمسی می تونم به ایم مورد اشاره بکنم که استفاده از این ابزار در محیط های اداری و برگذاری جلسات بسیار کاربردی و مفید هست. به عنوان مثال در یک جلسه کاری شاید نیاز به ارائه فایل های pdfو یا یاداشت مطالب مورد بحث نیاز باشد ویا جستجوی موضوعی در اینترنت نیاز باشد . تمامی این موارد با وجود یک نمایشگر لمسی امکان پذیر می شود و باعث بالا رفتن سرعت انتقال اطلاعات و یا جمع آوری اطلاعات در لحظه می شود. از مورد بعدی می شود به امکان برگذاری ویدئو کنفرانس و به زبان دیگر برگذاری جلسات از راه دور در چندین جای مختلف اشاره کرد که باعث میشه صرفه جویی خوبی در زمان و هزینه های رفت و آمد گردد. بطور کلی این محصول بسیار کاربردی در انتقال اطلاعت و تولید محتوا در مراکز علمی و حوزه های کسب و کار هست.4.7
امین - 1 سال پیشدر نگاه اول خیلی لوکس و فانتزی بنظر میرسه و این امر شاید برای مخاطب و کاربر مقداری سخت بکنه برای ارتباط برقرار کردن و استفاده از این ابزار ، اما بسیار وسیله کاربردی هستش که برای بدست اوردن اطلاعات در مراکز مثل فرودگاهها، پاساژها و مکانهای عمومی وسیع علاوه بر زیبایی بصیری که به محیط میده سرعت دسترسی و جستجوی اطلاعات موضوعی در مکان مورد استفاده ، بیشتر میکنه4.8
سهیل صادقی - 1 سال پیشبدون شک نمایشگرهای تعاملی نسل جدید محصولات اینتراکتیو هستند که تازه دارن وارد بازار و جایگزین محصولات قبلی میشن. این محصولات با اختلاف دارای بروزترین آپشنها و تکنولوژیها هستند که باعث تسهیل در سرعت و عملکرد و در نتیجه خروجی مطلوب و مورد قبول رو به شما ارائه میکنه. در مورد برندهای موجود به نظر شخصی من برند جی پلاس باکیفیتترین مانیتورهای تاچ اسکرین رو موجود داره.4.6
ارجمند - 1 سال پیشبا سلام و خسته نباشید. ممنون از محتوای خوبی که تولید میکنید با پیشرفت تکنولوژی نمایشگرهای لمسی جایگزین بردهای هوشمند شدند که امروزه در مکانهای مختلف زیاد دیده میشه و به مرور داره جای خودشون تو فروشگاهها، مراکز تجاری، شرکتها و حتی محیطهای آموزشی در ایران هم باز میکنه و بزودی فراگیر میشه و از بارزترین نکات خوبی که دارند میشه به دقت نوشتاری بالا و نبود سایه هنگام استفاده از این مانیتور تاچ اسکرین اشاره کرد.4.7
فهیم پور - 1 سال پیشاستفاده و خرید یک نمایشگر لمسی فروشگاهی در مراکز خرید و پاساژها و مغازهها به فروش و رونق یک کسب و کار خیلی میتونه کمک کنه. مشتریان به صورت مستقیم با مانیتور تاچ اسکرین در تعامل هستند و از محصولات و خدمات ارائه شده بهترین بهره رو میبرن. همچنین فروشندگان به صورت راحتتری میتونن محصولاتشون رو عرضه و بفروشند. با خرید نمایشگر لمسی تبلیغاتی شما یک بار برای همیشه هزینه میکنید و سودی چند برابر نصیبتون میشه4.7
فرید - 1 سال پیشنمایشگر لمسی تو این چند ساله خیلی خوب تونستن پاشون رو تو عرصه تبلیغات و اطلاع رسانی باز کنن و خیلی کاربردی هست و اکثرا تو مارکت های بزرگ دیدم که برای معرفی محصولات و حتی برای راهنمایی مراجعه کنندها ازش استفاده میشه و مقاله تون بخوبی تونسته این مطلب و نیاز به استفاده از نمایشگر لمسی رو شرح بده.4.8