ویدئو پروژکتور کافه یا رستوران چه ویژگیهایی دارد؟

کسب و کارهای مختلف در رشتههای شغلی گوناگون، نیاز به معرفی صحیح به مشتری دارند. دیدگاه مشتری نسبت به این کسب و کارها، اغلب در همان دیدار اول شکل واقعی به خود میگیرد و باید این اولین معرفی را به بهترین شکل ارائه داد. تصویر شکل گرفته در ذهنیت مشتری، چیزی فراتر از یک تفکر چند لحظهای است و در صورتی که کسب و کار مورد نظر در حوزه نیازهای ضروری نیز قرار داشته باشد، بدون تردید در هر دفعه از تحریک این نیاز، ناخودآگاه به ذهن او متبادر شده و آن تصویر را از میان میلیاردها نورون مغزی به مقابل چشمان او پالس خواهد داد. این یک قاعده کلی در مورد تبلیغات است. جهت رفاه و جذب مشتریان در کافهها یکی از مهمترین ابزارهایی که احتیاج دارید، ویدئو پروژکتور است. اغلب کسب و کارهای مرتبط با تفریحات و سرگرمیهای مردم، در زمینه تبلیغات کار دشوارتری دارند. آنها موارد باید یک تجربه بینظیر را برای مشتری خود رقم بزنند و یادگاری خاصی را در ذهن او ثبت کنند. در نتیجه عملکرد آنها در یک روز ویژه از زندگی آنها باید بدون نقص باشد. استفاده از ویدیو پروژکتورها در تمامی این فرآیندها، یک کاتالیزور و تسهیلکننده برای رسیدن به اهداف است. تصاویر بزرگتر، درخشانتر و واضحتر از خدمات و سرویسهای ارائه شده توسط کسب و کارهایی مانند کافهها، تاثیر بسیار بزرگی بر جذب مشتریان و گرایش آنها به سمت آن کسب و کار خواهد داشت. و اما مهمترین چالش در این مسیر، انتخاب یک دیتا پروژکتور متناسب با آن کسب و کار است. در مورد این انتخاب برای کافهها صحبت خواهیم کرد و معیارهای لازم برای این انتخاب مهم را با هم بررسی میکنیم. با پروژکتوراستور همراه باشید.
جای دنجی به نام "کافه"
"کافه" یک کلمه فرانسوی است. خواستگاه این مفهوم نیز خیابانها و کوچههای همین کشور است. محل گردهم آمدن مردم برای خوردن و نوشیدن و تعامل با یکدیگر، که در دورههای تاریخی مختلف نقش پررنگی را در رویدادهای مهم بازی کردهاند. این مکانهای عمومی بعدها در سایر کشورها به نامهای متفاوت اما با کارکرد مشابه نیز به وجود آمدند. به طور مثال در ایالات متحده با نام "کافیشاپ" و در کشور خودمان تحت عنوان "قهوهخانه" پا به عرصه وجود گذاشتند و آنقدر در لایههای جامعه رخنه کردند که فرهنگ عموم را دچار تحولات عظیمی کردند.
هنر، سینما، شعر، علم و بعدها تکنولوژی، همگی با جلساتی در همین کافهها جرقه زده شدند و غنیتر از قبل پیش رفتند. انقلابهای مردمی میان همین اجتماعات شکل گرفت و در حین خوردن غذا و نوشیدنیها، ایدهها در جریان بود. امروزه این مکانهای عمومی در کشورمان پس از انقلاب، دوباره پا گرفتهاند و در هر کوچه پس کوچهای میتوان نشانهای از این سبک زندگی را مشاهده کرد. قهوه خانههایی مدرن که محل تجمع مردم برای نوع جدیدی از کارکردها نیز شده است. اکثر کافههای امروزی با شکل مدرن، امکان پخش و ارائه ویدیو و فیلم و حتی رویدادهای ورزشی را نیز فراهم کردهاند. این یک ایده بسیار جذاب بود. مردم در کنار هم موفقیتهایشان را جشن میگیرند و یا احتمالا علایق مشترک خود را دنبال میکنند. در مورد این علایق و رویدادها صحبت میکنند و آنها را بیشتر کنکاش میکنند. این دقیقا اتفاق موردعلاقه برای بسیاری از مردم است و آنها این ترجیح را به فضای خانه دارند. ویژگیهای مشخصی از ویدیو پروژکتورها مانند بزرگنمایی تصویر، صداهای بلند و استریو، فضاهای مشترک عمومی، دورهمیهای دوستانه، تماشای جمعی رخدادهای مختلف ورزشی، تماشای فیلمها و سریالها و سایر موارد این چنین از مصادیق علاقهمندی مردم به حضور در کافههایی است که از امکاناتی مانند پروژکتورها برای پخش استفاده میکنند. البته باید در نظر داشته باشیم که قدرت ویدیو پروژکتورها به نسبت فضای کافه و فواصل مردم از پرده نمایش و بسیاری از معیارهای دیگر میتواند متفاوت باشد. "هر دیتا پروژکتوری را نمیتوان در کافهها استفاده کرد" و البته انتخاب گزینههای مناسب میتواند کارایی این قضیه را بالاتر ببرد و لذت آن را دوچندان کند. بنابراین باید در مورد تناسب این دستگاههای ارزشمند و فضای کافهها صحبت بیشتری انجام دهیم.
ویژگیهای کلی ویدئو پروژکتورها
ویدیو پروژکتورها، دستگاههایی با رویکرد نو در زمینه ارائه تصاویر هستند. زمانی آنها تنها در محیطهای آموزشی پرطرفدار بودند و زمانی کارکرد بهینهای داشتند که قرار بود واسط انتقال پیامی برای یک جمعیت باشند. در این دوران هیچ تفاوتی برای استفاده از انواع آن نبود و هر ویدیو پروژکتوری، فارغ از قدرت آن در زمینههایی مانند کنتراست و روشنایی، خریداری شده و مورد استفاده قرار میگرفت. شایان ذکر است که در این زمان، تنوع این دستگاهها نیز به طور عجیبی کم بود و تنها برخی شرکتها و برندهای معتبر اقدام به تولید آنها میکردند.
این محدودیتهای نوع در دسته پروژکتورها، با ورود آنها به حوزههای دیگر توسعه یافت. در سالهای اخیر استفاده از آنها در صنایع و کسب و کار به طرز شگفتانگیزی بیشتر شده است و صاحبان کسب و کار در هر نقطهای از سیستم کاری خود لزوم به کارگیری آنها را به عینه مشاهده میکنند. این نیاز، چه در زمینه آموزش پرسنل و کادر خود و یا در معرفی تولیدات و خدمات کاملا واضح است. به هر حال این گستردگی نوع پروژکتورها، به چالش جدیدی در فرآیند انتخاب و به کارگیری آنها تبدیل شده است و دیگر به راحتی میتوان ادعا کرد که نسبت فاکتورهای مختلف در انتخاب یک ویدیو پروژکتور عامل مهمی در بهینه سازی کاربری آن محسوب میشود.
ویدیو پروژکتورها به صورت عمومی به چند دسته اصلی تقسیم میشوند:
با توجه به این دستهبندی میتوان در مورد انتخاب خود تصمیم مهم را گرفت. سوالاتی که معمولا با آنها مواجه هستیم غالبا این موارد هستند:
1. اندازه صفحهای که قرار است تصاویر، ویدیوها و سایر محتواهای قابلپخش بر روی آن منعکس شوند، چقدر خواهد بود؟
2. اندازه اتاق محل نصب و استفاده از ویدیو پروژکتور چند متر مربع است؟
3. فاصله بینندگان پروژکتور از پرده نمایش چندمتر است؟
4. در مورد نور اتاق چه تدابیری صورت گرفته است؟
5. آیا این نور در طول روز تغییرات مداومی دارد؟
6. موانع نصب پروژکتور در کافه چیست؟
7. آیا امکان نصب سقفی وجود دارد؟
8. در مورد رزولوشن چه تصمیمی گرفتهاید؟
9. میزان هزینهای که برای این کار میخواهید انجام دهید، چقدر است؟
10. نرخ کنتراست تا چه میزان برای شما مهم است؟
در مورد این سوالات باید به صورت دقیق فکر کرد و پاسخهای مناسب آنها را یافت. پاسخ این سوالات مهم را متخصصان پروژکتور استور به شما میدهند.
کافهها و پروژکتورها
در مورد کافهها باید به صورت دقیق به موارد فوق بپردازیم. بررسی محل و موقعیت کافه اولین گام در این مسیر است. اینکه چه اتاقی به عنوان محل قرارگیری پروژکتور در کافه تعیین شده است. این اتاق میتواند یک محل تاریک و بدون نور باشد و یا اینکه به دلیل داشتن دریچهها و پنجرههای مختلف، نورگیری بالاتری داشته باشد. وجود نور برای انتخاب پروژکتور یک چالش محسوب میشود. با توجه به ارتقای پروژکتورهای امروزی در تطبیق نوری آنها با محیط، کمی از این نگرانی کاسته شده است اما باید توجه داشته باشید که هر قدر میزان این نور بالاتر باشد، شما برای نمایش تصاویر نیاز به ویدیو پروژکتورهای قدرتمندتر و با روشنایی بالاتر خواهید داشت. در مورد اندازه محل نیز دقیق باشید. هرچه این سایز بزرگتر باشد، تعداد افرادی که بتوانند همزمان از این خدمات بهرهمند شوند، بیشتر خواهد بود و در نتیجه نیاز به پردههای نمایش با سایز بزرگتر دارید. پردههای بزرگتر ممکن است در پروژکتورهای قدیمیتر با چالش رزولوشن و کیفیت تصویر روبهرو شوند و برای حل این موضوع باید اقدام به خرید نمونه بهتری از ویدیو پروژکتورها کنید. با توجه به ذات راه اندازی این امکانات در کافهها که برای لذت جمعی و تجربه بکر تماشای گروهی است، لازم است که از انواع باکیفیت و برتر ویدیو پروژکتورها استفاده کنید و به نمونههای عادی آن بسنده نکنید. تاثیر این انتخاب را در میزان رضایت مشتریان خود از تماشای یک رویداد به وضوح خواهید دید. کافهها کارکرد گروهی، اجتماعی دارند و علاوه بر احتمال تماشای یک مسابقه ورزشی و یا فیلم، منوی غذاها و نوشیدنی و سایر خدمات را نیز به مشتریان خود ارائه میدهند. ویدیو پروژکتورها میتوانند در این زمینه نیز به یاری صاحبان این کسب و کار بیایند. آنها قابلیت نمایش متفاوت منوهای خود را خواهند داشت و در نتیجه میتوانند از تصاویر مربوط به غذاها، مراحل آمادهسازی آنها، مواد تشکیل دهنده و سایر روندهای این چنینی رونمایی کنند. در این صورت مشتریان فرصت مقایسه کیفیت غذاها را در مقابل تصاویر داشته و اعتماد بیشتری به کافه خواهند کرد. این امکانی است که نمیتوان با سایر دستگاهها و سیستمهای چندرسانهای به آن دست یافت و ویدئو پروژکتور در این گام کاملا یکه تاز میباشد.
به عامل صدا بیشتر اهمیت دهید. صدا پردازی همراه با تصاویر دلنشین میتواند کافه شما را رونق بیشتری دهد. پخش موسیقیهای متنوع در کنار ویدیو کلیپهایی که برای آنها تهیه میکنند و یا پخش موسیقی زنده از درون کافه برای افرادی که در فواصل دورتری قرار دارند از کارکردهای دیگر این پروژکتورها میباشد. تاثیر صدای شفاف پخش شده از پروژکتورهایی با بلندگوهای درونی قدرتمند، میتواند هزینههای شما را در راهاندازی یک سیستم صوتی مجزا کمتر کند. این قابلیت بزرگی است که شما به مشتریان خود ارائه میدهید و آنها قطعا از بودن در کافه شما لذت بیشتری خواهند برد.
معیارهای انتخاب ویدیو پروژکتور برای کافهها
خرید ویدئو پروژکتور برای فضای کافه مستلزم در نظر گرفتن چهار عامل مهم است:
1. قابلیت حمل: در مورد اینکه یک ویدیو پروژکتور را در کافه خود ثابت نصب کرده و تغییر موقعیت نخواهید داد تصمیمگیری کنید. اگر احتمال انتقال آن بین اتاقها و حتی بین فضای داخلی و بیرونی کافه را میدهید، بهتر است از انواع قابل حمل آن بهره ببرید. در این مورد باید به بزرگی و کوچکی آن نیز توجه کافی کنید. جابهجایی پروژکتورهای بزرگ دشواریهای خاص خود را دارد و هزینههای زمانی آن برای راه اندازی و استقرار بالاتر از نمونههای کوچکتر میباشد. قابلیت حمل امکان بزرگی است که برای پروژکتورها در نظر میگیرند و این موضوع حتی میتواند در قیمت تمام شده آن بسیار موثر باشد. بنابراین یک تصمیم حیاتی خواهد بود.
2. نوع کاربری: موارد استفاده از ویدیو پروژکتور برای شما چیست؟ این موضوع در میزان کنتراست و وضوح خود را نشان خواهد داد و شما باید در مورد آن تصمیم بگیرید. اگر به دنبال نمایش فیلمها و رویدادهای ورزشی و یا بازیهای کامپیوتری و ویدیویی در کافه هستید، بهتر است از نمونههای باکیفیت و با رزولوشن بالاتر استفاده کنید. این عامل مستقیما با میزان رضایت مشتریان شما در ارتباط است و نسبت به آن بی تفاوت نباشید.
3. انسی لومن: میزان روشنایی نور محیطی شما چند لومن است. محیط شما فضای بسته است یا باز؟ و آیا در این فضا نور تغییرات نوسانی بالایی دارد؟ اگر قابلیت تاریک کردن فضای کافه خود را ندارید، باید به سراغ نمونههای برتر ویدیو پروژکتور با روشنایی بالا بروید و از آنها استفاده کنید تا تغییرات نور مزاحم کسب و کار شما نباشد.
4. پورتها: به این نکته فکر کنید که راه اندازی و بهره گیری سریع از امکانات یک پروژکتور بسیار مهم است. این امکانات را میتوان از طریق پورتهای بی سیم و دانگلها فراهم کرد. باید پروژکتوری انتخاب کنید که با توجه به فضای تجاری کافه، زمان زیادی را بابت راهاندازی و پخش یک ویدیو از شما نگیرد و بدون کابل و سیم و سایر موارد مزاحم، اقدام به پخش آن کند.
مشخصهی مهم در انتخاب دیتا پروژکتور کافی شاپ
ویژگی مهم دیگری هم هست که باید به آنها توجه کنید.
میزان بودجه: توان شما در خرید ویدیو پروژکتور مهمترین فاکتور محسوب میشود. جمله کلیشهای "کیفیت را نباید فدای کمیت کرد"، اینجا معنا پیدا میکند. راهاندازی این امکان در کافه برای مشتریان، یک پوئن بزرگ برای شما محسوب میشود و بهتر است که از آن به بهترین شکل استفاده کنید. کیفیت پروژکتور شما این را تعیین خواهد کرد و پرستیژ کاری شما را بالاتر خواهد برد. سعی کنید هزینه معقولی در این زمینه انجام دهید و کیفیت را فدا نکنید. کیفیت در مباحث مربوط به تصویر اصل اول محسوب میشود و به هیچ وجه قابل چشم پوشی نخواهد بود. مطمئن باشید این هزینه در آینده بسیار نزدیک از طریق مراجعات بعدی مشتریان جبران خواهد شد.
با مرور این فاکتورها بهتر است به مجموعه پروژکتورهای پیشنهادی "ProjectorStore" نیز مراجعه کنید و نظر کارشناسان ما را نیز جویا شوید. صاحبان صنایع و کسب و کارها، خصوصا در مورد کافه ها، به خوبی میتوانند از این مشاورهها به بهترین گزینه در مورد ویدیو پروژکتور مورد نیاز خود برسند.
نتیجه گیری
تاثیرات استفاده از تکنولوژی در کسب و کار، هر روز جنبه جدیتر و موثرتری به خود میگیرد و همین موضوع اقبال مدیران کافهها و رستورانها را به سمت این موضوع بیشتر کرده است. فناوریهای روز علاوه بر نمایش بهتر از فعالیتهای شما، قابلیتهای شما را در مقابل رقبای خود، به رخ میکشد. سرمایهگذاری در این زمینه و علی الخصوص استفاده از ویدیو پروژکتور در فضاهایی مانند کافهها، هر روز بیشتر شده و عاملی برای جذب مشتریان میباشد. این یک روش بسیار سودآور بوده است که امتحان خود را در خارج از مرزهای کشور پس داده است و در ایران طرفداران بسیاری پیدا کرده است.
امروز قبل از هر رخداد ورزشی، اطلاعیههای بلندی در مورد ارائه خدمات در کافهها مشاهده میکنیم. مسابقات بازیهای کامپیوتری که به صورت جمعی در کافهها انجام میشود، هواداران خاص خود را دارد و قشر بزرگی از نوجوانان را جذب خود کرده است. خانوادهها علاقه دارند در یک محیط آرام با موسیقی و تصاویر دلپذیر کنار هم جمع شده و لذت ببرند. همه این موارد نیازمند استفاده درست از تکنولوژی در کافهها است. ویدیو پروژکتورها مظهر این فناوری مفید هستند که چند جنبه مفید از خود ارائه داده اند. آنها هم در تبلیغات عامل حیاتی به حساب میآیند و هم واسطه انتقال پیام شما هستند. پیامی به بزرگی هزینهای که برای مدل و پرده نمایش میکنید. قطعا از این هزینهها پشیمان نخواهید بود. بنابراین با شناسایی دقیق محیط کافه خود و فاکتورهای ارائه شده، می توانید نسبت به خرید بهترین و مناسبترین گزینه اقدام کنید.
-
عبداللهی - 1 سال پیشالان بهترین پروژکتور ارزون و با کیفیت برای رستوران با فضای حدود 130 متر مربع چی پیشنهاد میدین؟!4.8
سحابی - 1 سال پیشباسلام درمورد تجربه خوبی که در یکی از رستوران های معروف تهران با رزرو یک میز برای بازی تیم ملی با جمع دوستان داشتم بسیار خاطر انگیز و جالب بود چون امکان جمع شدن همه دوستان درمنزل امکان نداشت تصمیم به این گرفتیم تا همگی تو این رستوران که تو فرحزاد بود جمع بشیم در زمان دیدن مسابقه فوتبال با تصویر خیلی بزرگ حس بودن تو استادیوم بهمون میداد و واقعا اون بازی با برد تیم ملی برامون خاطره خیلی خوبی رو ساخت .4.8
فیاض - 1 سال پیشسلام شاید یک زمانی رفتن به رستوران یا یک کافه میتونست به تنهایی یک سرگرمی باشه. اما باتوجه به تعداد رستورانها و کافهها علاوه بر جذابیتهای غذایی و نوشیدنیهای متنوع ، ایجاد یک انگیزه جانبی برای انتخاب کافه و رستوران برای یک مشتری امری مهم هستش، شاید اضافه کردنهای بازی و سرگرمیهای رایگان یکی از این راهکارها باشه و یا نواختن موسیقی زنده، یکی از بینظیرترین امکانها وجود یک پروژکتور برای ایجاد یک کافه فیلم و یا پخش زنده رویدادهای خاص مثل یک مسابقه ورزشی برای جذب حداکثری مشتری هستش.4.8