بهترین ویدئو وال کدام است؟ (اسفند 1402)
هر آنچه که درباره ویدئو والها باید بدانید
اساس عملکرد ویدئو والها ساده است، اما تا زمانی این گونه خواهد بود که برای کاربردهای عادی درنظر گرفته شوند. برای موارد بخصوص و پیچیدهتر، ساختاری به مراتب پیچیده خواهند داشت و تنظیمات بیشماری را در خود جای میدهند. بدین منظور پرو استور قصد دارد در این بخش به تعریف ویدیو وال و معرفی اجزاء آن بپردازد و اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهد تا هنگام خرید تصمیمات بهتری اتخاذ نمایید.
ویدئو وال چیست؟
اگر بخواهیم کاملا خلاصه بیان کنیم، ویدئو وال به یک صفحه نمایش بزرگ اطلاق میشود که از ترکیب و کنارهم قرار گرفتن چند نمایشگر ایجاد شده است. حال فناوری این نمایشگرها ممکن است LCD، لیزری، LED و یا پروجکشن باشد. بسته به محل و حوزه مورد استفاده، عملکرد متفاوتی خواهند داشت اما به هر ترتیب در هر محیط و صنعتی کاربردی و کارآمد هستند. خواه لابی یک شرکت باشد یا سالن انتظار بیمارستان، ادارات دولتی، نمایشگاه، فروشگاه، فرودگاه، هتل و غیره.
دیوارهای نمایشی نصب شده عمدتا از نوع LED هستند، البته پشت این انتخاب دلایل معقولی نهفته است. به طور مثال روشنایی بیشتری دارند و تقریبا بدون درز هستند. علاوه بر این هنگام طرحریزی و نصب انعطافپذیری بیشتری دارند. این یعنی چنانچه تمایل داشته باشید برای ستونهای سنگی صفحات منحنی ایجاد نمایید، انجام این کار با نمایشگرهای LED سادهتر و امکانپذیرتر خواهد بود.
وضوح و ابعاد دیوارهای نمایشی، آنها را برای تجارت، (بالاخص بازاریابی و برندسازی) ایدهآل کرده است. البته باید توجه داشت در این مسیر (مقاصد تبلیغاتی) انتخاب درست و نوع نمایش محتوا بسیار تاثیرگذار و کلیدی است. مانیتور صنعتی اغلب به منظور پردازش و بهینهسازی محتوا، از نرمافزار مدیریت محتوا استفاده میکند. نرمافزاری که امکان تغییر و چیدمان محتوا را فراهم میکند و تنظیمات زمانبندی اجرای آنها را در اختیار کاربر قرار میدهد. برخی از امکاناتی که از این طریق این برنامه فراهم میشود عبارت است از: طیف وسیعی از ویژگیهای کنترل همچون دسترسی چند کاربره و گزارشدهی. برخورداری از چنین قابلیتهایی، توانایی شما را در سفارشیسازی نمایش بهبود میبخشد و نتیجه آن جلب توجه و بهرهوری بیشتر خواهد بود. البته باید اضافه کنیم که همه دارای نرمافزار مدیریتی نیستند و تنها در حدود 13 درصد آنها به این برنامهها مجهز میباشند. شاید در نظر شما بهرهگیری از این نرمافزارها چندان ضروری نباشد، ولی بهتر است بدانید که اینگونه نمایشها همواره در معرض نادیده گرفته شدن هستند. به گفته متخصصین پرواستور، گاهی اوقات محتوای ضعیف video wall را به یک دکوراسیون گرانقیمت تبدیل میکند.
چگونگی عملکرد VIDEO WALL
همانطور که در ابتدا شرح دادیم، دیوار نمایشی یا همان ویدئو وال صنعتی را میتوان یک پرده بزرگ نمایش درنظر گرفت که حاوی چندین مانیتور است. با این حساب برای ابعاد نمایش خود، انعطافپذیری زیادی در دست خواهید داشت و میتوانید متناسب با محیط کار، نمایشگری با سایز بزرگتر یا کوچکتر راهاندازی کنید. نکته دیگری که لازم است به آن توجه کنید، نحوه شکل دهی صفحه نمایش است. تقریبا بدون محدودیت میتوانید اشکال گوناگون همچون: مربع، مستطیل و یا ستونی و ردیفی را برای پرده اصلی نمایش خود در نظر بگیرید. از لحاظ عملکرد نیز مزایای فراوانی در اختیار خواهید داشت، چرا که مانیتورهای صنعتی تبلیغاتی اساسا با نوع خاصی از تنظیمات سختافزاری طراحی میشوند تا کارکردی بدون وقفه داشته باشند. شاید از خود بپرسید، با وجود انواع نمایشگرها و تلویزیونها، چرا باید از ویدیو وال صنعتی استفاده کنم؟ برای دریافت پاسخ، بهتر است با برخی از مهمترین مزایای آنها آشنا شوید.
جلب توجه بیشتر
اصولا نمایشگرهای بزرگتر، توجه بیشتری را به خود جلب خواهند کرد. گواه این امر تلویزیونهای بزرگی است که این روزها در منزل تک تک ما دیده میشود. بیتردید نادیده گرفتن صفحات بزرگ نمایشی توسط رهگذران و عابران بسیار دشوار خواهد بود و همین امر پنلهای تبلیغاتی را به یک ابزار شگفتانگیز جهت اهداف تبلیغاتی و تجاری تبدیل کرده است.
صرفهجویی در زمان
یک دیوار ویدئویی قادر است وظایفی را به انجام برساند که تا پیش از آن کارمندان برعهده داشتند. با این کار کارکنان یک محیط شغلی زمان آزاد بیشتری خواهند داشت و میتوان از آنها برای انجام دیگر مسئولیتها و وظایف بهره برد. به طور مثال در فروشگاهها یا مراکز خرید که اغلب یکی از کارکنان جهت راهنمایی و هدایت مشتریان گماشته میشود، میتوان تمامی اطلاعات لازم و نقشه محل را بر روی نمایشگر تاچ فروشگاهی منعکس کرد. و یا اینکه خدمات آنلاین درمانی را با استفاده از مانیتور صنعتی در بیمارستانها راهاندازی کرد.
نمایش همزمان چندین محتوا
به طور کل ویدئو والهایی که توسط برنامه مدیریت محتوا اداره میشوند، قادر به نمایش همزمان انواع محتوا هستند. به عنوان نمونه، در یک دانشگاه میتوان با بهرهگیری از این تجهیزات، نقشه محوطه، رویدادهای آموزشی، برنامه همایشها، اخبار، رسانههای اجتماعی و حتی گزارشهای آب و هوا را به نمایش درآورد.
سازگار با طیف وسیعی از صنایع
تا چندی پیش ویدیو والها (مخصوصا LED WALLها) تنها در بخشهای محدودی نظیر نمایشگاه و فروشگاههای بزرگ، جهت تبلیغات بکار برده میشد. زیرا عملا هزینههایی سرسامآوری داشتند و علاوه براین در مدیریت محتوا چندان منعطف نبودند. اما با کاهش قیمت ویدئو وال و اضافه شدن نرمافزارهای مدیریتی، رفتهرفته در کسبوکارهای کوچک و متوسط هم رسوخ پیدا کردند. به ویژه که بسیار متنوع شدهاند و طیف گستردهای از حوزههای شغلی همچون: شرکتها، مدارس، ادارات دولتی، هتلها، بیمارستانها، عبادتگاهها و غیره را در بر میگیرند.
منعطف در نصب و راهاندازی
ویدئو والها در نصب و راهاندازی بسیار منعطف هستند. این یعنی میتوانید آنها را به صورت منحنی نصب کنید و یا در گوشهها و ستونها جای دهید. همچنین به دلخواه خود اشکال دیگری غیر از مستطیل و مربع را برای صفحه نمایش بزرگ خود درنظر بگیرید.
سازگار با سفارشیسازی محتوا
نرمافزار مدیریتی dot pitch به کسبوکارها اجازه میدهد تا محتوا را به شکل مخصوص و کاملا شخصیسازیشده به نمایش درآورند. همچنین میتوان زمان اجرای هر محتوا را برنامهریزی کرد تا در ساعت معینی پخش شود. به عنوان مثال مدیر یک رستوران میتواند منوی هر وعده غذایی را به طور اختصاصی برنامهریزی و به نمایش درآورد.
افزایش فروش
بر اساس گزارشات و تحقیقات انجامشده، کسبوکارهای کوچک و خردهفروشیها توانستهاند با استفاده از ویدئو والها تخفیفها، محصولات و خدمات خود را به مخاطبان معرفی کنند و میزان فروش خود را تا سقف 32 درصد افزایش دهند.
بهبود تجربه مشتری
همانطور که میدانید زمان انتظار اغلب با نارضایتی مشتری همراه است. از این رو بسیاری از ارائهدهندگان و خدماتدهندگان به پنل ال ای دی تبلیغاتی روی آوردهاند و با این کار قدم موثری در جلب رضایت مشتریان خود برداشتهاند. علاوه بر این گزارشات نشان میدهند درصد بالایی از مصرفکنندگان، ترجیح میدهند از فروشگاههایی خرید کنند که به نمایشگرهای ویدئویی مجهز هستند. وجود مانیتورهای راهنما به آنها کمک میکند جزئیات بیشتری درباره کالاهای موردنیاز به دست آورند و به طور کل فرآیند خرید سادهتر سپری شود.
اجزاء تشکیلدهنده VIDEO WALL
اگرچه صفحه نمایش، بارزترین جزء تشکیلدهنده VIDEO WALL بشمار میرود، اما اجزاء مهم دیگری هم وجود دارند که عملکرد دستگاه را ممکن میکنند. برای سادگی کار، کلیه قطعات را به دو دسته نرمافزاری و سختافزاری تقسیم میکنیم.
- بخش سختافزاری
همانطور که میدانید سختافزار در اصطلاح به قطعات فیزیکی اطلاق میشود و مهمترین قطعات فیزیکی ویدیو وال را نمایشگر دیجیتال و دستگاه پخش رسانهای تشکیل میدهند. کاملا مشخص است که نمایشگر دیجیتال به صفحه نمایش اشاره میکند و همانگونه که قبلا هم گفتهایم، در یک ویدئو وال میتوان تعدادی از آنها را به هم متصل کرد و صفحهای بزرگتر به وجود آورد. برخی از آنها به فناوری الایدی مجهز هستند و بعضی هم از تکنولوژی LCD استفاده میکنند. هر دو تکنولوژی ویژگیهای متفاوتی را با خود حمل میکنند و مصرفکننده میتواند بسته به نیاز و انتظارات خود، کارآمدترین آنها را انتخاب نماید. اما نکته مهمی که نباید فراموش کنیم این است که حاشیههای باریک و ایجاد نمایشی بدون درز، گاهی اوقات در اولویت قرار دارند. به ویژه زمانی که مخاطبان در فاصله نزدیکی از صفحه قرار میگیرند.
برای چنین مواقعی متخصصین پرواستور توصیه میکنند به مانیتورهایی با حداقل حاشیه روی بیاورید تا نمایشهای شما در بهترین حالت ممکن قرار گیرد. مانیتورهای LED جزء ایدهآلترین گزینههایی هستند که میتوانید به آنها رجوع کنید. حاشیههای نازک، زاویه دید وسیع، کیفیت تصویر فوقالعاده و مصرف پایین انرژی، از جمله خصوصیاتی است که در آنها دیده میشود. صد البته که باید قیمت گران را نیز به آنها اضافه کنید. پخشکننده رسانهای قطعه دیگری است که به عنوان سختافزار مانیتور تاچ صنعتی شناخته میشود. دستگاهی که به واسطه پورتهای اتصال مانند HDMI و VGA به نمایشگر متصل شده و محتوا را به صفحه نمایش منتقل میکند.
- بخش نرمافزاری
نرمافزار ساینیج دیجیتال که از آن تحت عنوان (CMS) یا نرمافزار مدیریت محتوا نیز یاد میکنند، پلتفرم اصلی دستگاه محسوب میشود و امکان کنترل محتوا را برای کاربران فراهم میآورد. از طریق CMS میتوانید محتوا را بارگذاری یا ایجاد کنید و آن را بر روی صفحه نمایش به اجرا درآورید. درواقع این همان مرکز فرماندهی شما است که عملکرد سختافزار و محتوا را مدیریت میکنید.
- محتوا
برای اینکه بتوانید پنل دات پیچ خود را به یک موفقیت تجاری بزرگ تبدیل کنید، باید به خاطر داشته باشید که محتوا مهمترین عامل این موفقیت بشمار میرود. تصاویری که قرار است در مقابل دیدگان مخاطبین نمایش داده شوند و بینندگان با آن تعامل داشته باشند. شایان ذکر است که این محتوا تنها به تصویر محدود نیست، اسکرین شات، ویدئو، اینفوگرافیک، اسلایدها و پروژههای گرافیکی، هریک میتوانند اهداف شما را دنبال کنند. با توجه به نقش محتوا و اهمیت آن در بازدهی ویدئو وال، در بخش بعدی مفصلا در خصوص آن صحبت خواهیم کرد.
- طراحی محتوا
وظیفه اصلی مانیتور صنعتی تبلیغاتی نمایش اطلاعات است. در حالت ایدهآل و مناسبترین زمان، این اطلاعات دستاوردهای بزرگی را برای شما به ارمغان میآورند اما در حالات دیگر، سرمایهگذاری شما کمترین بازدهی را خواهد داشت.
نکات خرید ویدئو وال صنعتی
حال برای اینکه اطمینان حاصل کنید سیستم نمایشی شما در مسیر درست حرکت میکند، لازم است چندین نکته را به خاطر داشته باشید.
1. از تصاویر یا ویدئوهای واقعی باکیفیت استفاده کنید.
بدون شک تصاویر و فیلمهای باکیفیت، در مقایسه با نمایشهای با کیفیت پایینتر، توجه بیشتری را به سمت خود معطوف میکنند. البته این بدان معنی نیست که باید در ادیت و ویرایش محتوا زیادهروی کنید. خرید ویدیو وال 4k نیز یکی از روشهایی است که به شما کمک میکند.
2. از متن به صورت خلاصه و مفید استفاده کنید.
استانداردی در خصوص متن نمایشهای دیواری وجود دارد و به این مطلب اشاره میکند که حتیالمقدور از نوشتههای کوتاه بهره بگیرید. به طور دقیقتر بهتر است هر خط نوشتاری حداکثر حاوی 5 کلمه باشد، چرا که بیش از 5 کلمه جمله شما را طولانیتر کرده و در نتیجه خواندن برای بیننده دشوارتر خواهد شد. توصیه میشود نوشتهها با فونت مناسب تحریر شوند و به اندازه کافی بزرگ باشند. همچنین برای بهبود خوانایی، بهتر است رنگارنگ درج شوند تا خواننده مطلب بیدرنگ متوجه آن شود.
3. روشنایی
نور یکی از مهمترین فاکتورهای نمایشهای دیواری محسوب میشود و تاثیر زیادی در بازخورد محتوا خواهد داشت. چنانچه یک محیط روشن دراختیار داشته باشید و روشنایی صفحه به میزان کافی نباشد، حاضرین به سختی متوجه تصاویر به نمایش درآمده میشوند. بنابراین بهتر است همواره روشنایی ویدئو وال صنعتی را متناسب با نور موجود در محیط تنظیم نمایید.
4. از شلوغی زیاد بر روی صفحه نمایش پرهیز کنید.
همان طور که پیشتر هم اشاره شد، ویدیو والها توانایی ارائه نمایشهای همزمان را دارند، با این حال پیشنهاد میکنیم صفحه را شلوغ نکنید. نمایشهای حرفهای به طور معمول فضای خالی کافی در اختیار دارند و به بیننده اجازه میدهند بر روی مطالب اصلی تمرکز داشته باشد.
5. مرتبا محتوا را آزمایش کنید.
تنها راه برای اطمینان از قابل درک بودن و تاثیرگذار بودن محتوا، آزمایش آن است. در غیر این صورت Video Wall Dot Pitch راندمان کمتری خواهد داشت. نظرسنجیهای دورهای اقدام مناسبی برای آزمایش محتوا و میزان تاثیرگذاری آن هستند.
از ویدئو وال برای چه مواردی استفاده میشود؟
صاحبان کسبوکار هنگامی که با فناوریهای جدید روبهرو میشوند، ابتدا این سوال را مطرح میکنند: چگونه میتوانم از این فناوری استفاده کنم؟ در ادامه تعدادی از رایجترین کاربردهای نمایشگر صنعتی را مشاهده خواهید کرد.
بانکها: موسسات مالی و بانکها به واسطه ویدئو والها، برند خود را معرفی میکنند و اعتبار بیشتری به آن میبخشند.
شرکتها: شرکتها از این سیستمهای نمایشی جهت تاثیرگذاری بر مشتریان و کارمندان خود استفاده میکنند و تعامل بیشتر را به ارمغان میآورند.
عبادتگاهها: ساینیج دیجیتال در عبادتگاهها نیز کارآمد هستند. اثرگذاری بیشتر بر روی مراجعین، افزایش نرخ فراخوان، اطلاعرسانی محفلها و سخنرانیها، تنها برخی از دستاوردهای این نمایشگرها بشمار میروند.
حوزه آموزش: در تمامی سطوح آموزشی (مدارس و دانشگاهها) میتوان از ساینیجهای دیجیتالی بهره برد. با استفاده از ویدیو والها میتوان سطح آموزش را ارتقاء داد و اعتبار بیشتری به محیط آموزشی بخشید. به خصوص که جوانان و نوجوانان امروزی عملا با فناوریهای هوشمند عجین شدهاند.
سرگرمی: یک ویدئو وال در حوزه سرگرمی هم میتواند مثمرثمر واقع شود. آنها به خاطر ابعاد بزرگ و نمایشهای خیرهکننده، مهارت زیادی در جلب توجه دارند. لذا میتوانید این سیستمهای نمایشی تبلیغات خود را پررنگتر کنید و مخاطبین را از برنامه زمانی رویدادها آگاه سازید.
ادارات دولتی: ادارات و سازمانهای دولتی به وسیله تابلوهای دیجیتالی میتوانند دادهها و اطلاعات مهم خود را با کارکنان، به اشتراک بگذارند.
حوزه سلامت: در حوزه سلامت، بیمارستانها، درمانگاهها و به طور کل محیطهای درمانی میتوانند از استند لمسی فروشگاهی جهت اطلاعرسانی به بیماران و مراجعین استفاده کنند. این روشی موثر جهت اعتباربخشی بیشتر به محیط کاری خواهد بود.
هتلها: هتلها به طور معمول جزء پیشروان استفاده از تکنولوژیهای جدید محسوب میشوند. در حال حاضر بخش قابل توجهی از هتلداران با مجهز کردن هتل خود به دیوار نمایشی، امکانات رفاهی و برنامههای سرگرمکننده را به نمایش در میآورند.
حوزه تولید: ساینیج دیجیتال در حوزه تولید استفاده دوگانه خواهد داشت، هم برای کارکنان و هم برای مشتریان. کارمندان از طریق نمایشات ویدیو وال صنعتی میتوانند به اطلاعات مهم کاری دسترسی داشته باشند، مشتریان نیز با محصولات و کالاهای تولیدکننده بیشتر آشنا میشوند.
رستورانها: در رستورانها میتوان متناسب با نیاز خود یک نمایشگر تکی و یا یک دیوار نمایشی بزرگ راهاندازی کرد و منوی دیجیتالی را در اختیار مشتریان قرار داد. در عین حال میتوان موزیک ویدئو، مسابقات ورزشی و یا برنامههای تلویزیونی را به نمایش گذاشت و تجربه بینظیری برای حاضرین فراهم آورد.
نحوه راهاندازی و نصب ویدیو وال
طی فرآیند خرید و راهاندازی ویدئو وال، سختترین مرحله نصب آن است. اگر قصد راهاندازی دیوار نمایشی خود را دارید، پیشنهاد میکنیم به راهنمای زیر که توسط کارشناسان پرواستور گردآوری شده است توجه کنید. نمایشگر صنعتی تاچ یک صفحه نمایش بزرگ است که اغلب چندین مانیتور را دربر میگیرد. مانیتورها به صورت عمودی، افقی، کاشیوار و غیره (بسته به محل استفاده و نوع کاربرد) کنار یکدیگر قرار میگیرند و فضایی ایدهآل جهت تعامل با مخاطبان و مشتریان ایجاد میکنند. اصولا راهاندازی آنها برای افراد غیرمتخصص و ناآشنا چندان راحت نخواهد بود با این حال، نکاتی که در زیر آمده است میتواند این فرآیند را سادهتر کند.
بیشتر بدانیم: همه چیز درباره ویدئو وال صنعتی
دید واضح و بیعیب و نقص داشته باشید
دید واضح و بیعیب و نقص، یکی از مهمترین فاکتورهای راهاندازی صحیح ویدیو وال است. حال برای انجام این کار، پیشنهاد میکنیم یک پیشنویس آماده کنید و در آن انتظارات اصلی خود را درج نمایید. به عنوان مثال:
- هدف از نصب دیوار نمایشی چیست و چه چیزی را در آن به تصویر میکشید؟
- چه محلی را برای نصب انتخاب کردهاید، آیا به شبکه وایفای، سیمکشی اینترنت و یا منبع برق نزدیک است؟
- چه سایزی برای نمایشهای مورد نظر شما مناسب است؟
- چه طرح و شکلی را برای دیوار نمایشی در نظر گرفتهاید؟
همه چیز را اندازهگیری کنید
جهت دریافت بیشترین بازدهی، لازم است تا هرچیزی به صورت دقیق اندازهگیری کنید. در مرحله اول اندازه نمایشگر لمسی را بررسی کنید. البته این به معنای اندازهگیری صفحه نمایش نیست و میبایست قاب و حاشیهها را نیز محاسبه کنید.
بررسی ابعاد پشت نمایشگر و دیواری که قرار است پنلها را روی آن نصب کنید نیز بسیار حائز اهمیت است.
ارزیابی فاصله بین دستگاه و منبع انرژی، اتصالات اینترنت و همچنین حدفاصل میان نمایشگرها نیز ضروری است.
برای اینکه پخشکننده رسانه و یا آداپتورهای وایفای و سایر لوازم جانبی را به راحتی متصل نمایید، بهتر است تصویر دقیق و کاملی از فضای در اختیار داشته باشید.
سختافزار مناسب را انتخاب کنید
قبلا هم گفتیم که صفحه نمایش، مهمترین قطعه سختافزاری دیوار نمایشی محسوب میشود. اجرای بینظیر و شگفتانگیز مانیتور صنعتی شما، مستلزم دراختیار داشتن پنلهای باکیفیت است. بنابراین هنگام خرید باید وسواس بیشتری از خود نشان دهید و محصولی مناسب و درخور تهیه نمایید. دقت داشته باشید که برای رسیدن به بهترین نمایش، پنلهای کم حاشیه و با قاب نازک ایدهآلتر هستند. چنانچه مخاطبان شما از صفحه نمایش دور هستند، بهتر است پنلهای الایدی را مدنظر خود قرار دهید. برخلاف آنها، السیدیها برای فواصل نزدیکتر مناسب میباشند و نمایش جذابتری ارائه میدهند.
در عین حال نباید از پایههای دیواری هم غافل شوید، این پایههای در انواع گوناگونی عرضه میشوند و عملکرد متفاوتی دارند. لذا بهتر است با دقت بالایی آنها را انتخاب کنید و مطمئن شوید که با Video Wall شما سازگار هستند. برخی از پایهها تنها قادر به تحمل پنلهای 46 تا 55 اینچی هستند و بعضی هم برای پنلهای بزرگتر طراحی شدهاند.
پخشکننده رسانهای را در نظر بگیرید
پخشکننده رسانهای یا همان مدیا پلیر به کاربر اجازه میدهد تا محتوای خود را به شکل دقیق بر روی صفحه کنترل نماید. آنها اغلب رایگان به همراه نرمافزار Dot Pitch ارائه میشوند. برای اجرای پروژههای سادهتر (مانند پنلهای 2x2)، یک پخشکننده ارزان قیمت همچون Xhibit Mykro کافی خواهد بود. اما در تنظیمات بزرگتر مانند ویدئو والهای شبکهای، توان پردازشی قدرتمندتری نیاز خواهید داشت. شاید بهتر است یک رایانه نسبتا قدرتمند که از پورتهای متنوع و متعدد پشتیبانی میکند را مدنظر قرار دهید. همچنین در شرایط بخصوص، میتوانید به پلیرهای دیگری نظیر کنترلرها روی بیاورید. از ویژگیهای بارز کنترلکنندهها این است که میتوانند یک منبع ویدئویی را بین چندین نمایشگر توزیع کنند. چنانچه از نرمافزارهای دیجیتال ساینیج یا CMSها استفاده میکنید، کنترل و مدیریت محتوا برای شما کار چندان سختی نخواهد بود. البته لازم است بدانید که برخی از این نرمافزارها مبتنی بر فضای ابری هستند.
یک برنامه مشخص طراحی کنید
مطلع هستید که ویدئو والها ارزان نیستند و بودجه قابلتوجهی را به خود اختصاص میدهند. از این رو بهتر است برنامه مشخصی برای پیشبرد اهداف خود تعیین کنید تا در نهایت یک سرمایهگذاری موفق داشته باشید. پیشنهاد پرو استور تنظیم یک پیشنویس دقیق است که موارد مهم و ضروری را به ترتیب اولویت بازتاب دهد. میتوانید این پیشنویس را به دیگران هم نشان دهید و با آنها مشورت کنید تا اطمینان حاصل نمایید که هیچ چیز از قلم نیفتاده باشد. این کار نه تنها خالی از لطف نیست، بلکه از زیانهای مالی احتمالی هم جلوگیری خواهد کرد. زیرا احتمال اینکه نکتهای را فراموش کرده باشید بسیار است.
دیوار مورد نظر خود را آمادهسازی کنید
نصب ویدئو وال تبلیغاتی شبکهای برای شما سختتر از دیگر پنلها خواهد بود، زیرا نصب و پیکربندیهای متعددی را پیشرو خواهید داشت. بنابراین توصیه میکنیم نکات زیر را به دقت به خاطر بسپارید.
نمایشگرها را بررسی کنید و با نحوه نصب مطابقت دهید و همراستا با شبکه تنظیم کنید. اتصالات بزرگتر به زمین پیچ میشوند و قطعات کوچکتر به دیوار.
هنگام نصب دیوارهای نمایشی السیدی یا الایدی، برای قرارگیری کابلها و پلیرها فضای مناسبی درنظر بگیرید.
نرمافزار را نصب و بروزرسانی کنید و سپس محتوا را در آن بارگذاری نمایید.
در صورت نیاز، پلیر را به اسپیکرهای خارجی متصل کنید و محل قرارگیری بلندگوها را مشخص نمایید.
مانیتورها را سفارشیسازی کنید
بعد از نصب و راهاندازی دیوار نمایشی، نوبت آن میرسد که یک محتوای سفارشیسازی شده را برای نمایش آماده کنید. البته قبل از آن بهتر است با تحقیق و ارزیابی و بازنگری، محتوای خود را توسعه دهید. برخی از ایدههای خلاقانه محتوای Industrial Monitor را میتوانید در پایین مشاهده نمایید.
- فیدهای شبکههای اجتماعی زنده
- سوالات رایج
- اخبار، وضعیت آب و هوا، ترافیک و خبرهای اضطراری
- تست و بازی
- پیامهای انگیزشی
همچون هر دستگاه الکترونیکی دیگری، پنل تبلیغاتی LED نیز به مراقبت مستمر نیاز دارند. این یعنی میبایست به طور مرتب نمایشگرها را از گرد و غبار تمیز کنید، نرمافزار را همیشه بهروزرسانی کنید تا از عملکرد درست آن اطمینان حاصل کنید، محتوای خود را همواره نوسازی کنید و مطالب جدیدتری به آن بیفزایید، در برنامه زمانی معین، پنلها را بررسی کنید و خرابیها را رفع کنید و در آخر اینکه، روزانه حداقل 2 ساعت مانیتور صنعتی 4k خود را خاموش نگه دارید.
آیا ویدئو والها ارزش سرمایهگذاری دارند؟
آیا ویدئو والها ارزش سرمایهگذاری دارند؟ بیتردید بله. چنانچه به شکل اصولی و صحیح استفاده شوند، آنها قادر هستند اعتبار هویت برند شما را افزایش دهند و تجربه متفاوتی برای بازدیدکنندگان و مخاطبان شما فراهم آورند. دیوارهای نمایشی میتوانند تاثیرات اولیه فوقالعادهای ایجاد نمایند، از خدمات سلف سرویس پشتیبانی کنند و بهرهوری را بهبود ببخشند. کارکنان را برای وظایف مهمتر آزاد میکنند و توجه تمامی رهگذران را به سمت اهداف شما معطوف میکنند. البته تمامی این مزایا در صورتی اتفاق میافتد که ویدئو وال VIDEO WALL به درستی و به صورت حرفهای راهاندازی شده باشد. برای دستیابی به جزئیات بیشتر، میتوانید با مشاوران پرو استور تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بخواهید.
-
خاطره - 2 ماه پیشمهمترین نکته در خرید ویدئو وال، سازگاری ویژگیهای آن با نیازهای شماست. این شامل رزولوشن و کیفیت تصویر، سایز صفحه نمایش، قابلیتهای اتصال و پشتیبانی از منابع ورودی مختلف مانند HDMI، VGA، ورودی صدا و غیره میشود. همچنین، مواردی مانند نیاز به نگهداری و تعمیرات، عمر مفید و قیمت نیز از جمله موارد حائز اهمیت هستند.4.8